Čeština (Česká republika)English (United Kingdom)Deutsch (DE-CH-AT)
PDF Tisk Email

4° WSK Španělsko 

Po skončení Mistrovství světa, měli sourozenci jeden den volna. Prošli si historické centrum Zaragozzi, relaxovali. Ale hned v úterý už jeli na trať. Přichystat techniku na tréninky začínající už ve středu. Nicméně na trati už slo očividně poznat, že se jedná poslední podnik serie. Spousta jezdců nepřijela! Ať už to byli jezdci z kategorií KF3, KF2 nebo  KZ1 a KF1. Jenomže jak to tak býva, ubývají jezdci ze středu a konce pole. Špička vždycky bojuje až do uplného konce!

Trénoval se už od středy, ale měřící zařízení "krabičky" jsme dostali až v pátek ráno. V pěti trénincích Tereza opět ukazovala rychlost své techniky, ikdyž né tak výrazně jako minulý víkend. Protože rozdíl mezi pneumatikama VEGA (serial WSK) a Bridgestone (Mistrovství světa) je velice znát a tak někomu sedí ty a někomu zas tyhle. Zdeněk bohužel z pěti vyjetí na trať 3x zajížděl a tak pořádně nevěděl jak na tom je.

V sobotním ranním Warm up, poslední test před kvalifikací, který se jel v 8:00, to bylo spíše na probrání jezdců než aby někdo závodil. Takže se z toho moc vyčíst nedalo. V kvalifikaci se Zdeněk vytáhl za svou sestrou Terezou a nakonec zajel ještě o trochu rychlejší čas! Do superpole se nedostal ani Zdeněk P13, ani Tereza P16 a týmový kolega Bailly skončil až 17.

Zdeněk ztratil čtyři desetiny sekundy, ale jenom v prvním a druhém sektoru, ve kterém jsou 3 pomalé vracáky, které dělaly celý víkend Zdeňkovi problém. Díky jeho výšce!! Tereza byla 0,06 s za Zdenkem

V 1. jízdě se zadařilo Zdeňkovi, když zaznamenal posun na 6. místo. Bohužel v jízdě č.2 už tolik štěstí neměl a při jednom z předjížděcích manévrů skončil mimo trať. Tereze se nedařilo vůbec a tak šla do finále 16. Zdeněk startoval 11. Skončil už v druhé zatáčce, kde se do něho bez brzd opřela Laura Tillet startující za ním.. Tereza skončila 14.

V něděli se tentokrát začínalo bez kvalifikace podle toho jak se dojelo ve finále. Zdeněk tedy předposlední, ale krok po kroku se sunul kupředu. V první jízdě 13. a v té druhé jel chvílemi i čtvrtý ale nakonec skončil 6. a měl co dělat, aby se přes něho nepřehnala vlna jezdců jedoucí za ním. V té vlně byla Tereza, která dojela 9. Celkově jim to dalo 8. a 10. pozice na roštu do finále.

Tam se nepodařilo ani jednomu z vnější řady dobře odstartovat. A tak nezbylo nic než to dohnat v závodě. Moc se to nepodařilo. Zdeněkovi se podařilo relativné rychle dostat do první desítky, ale to bylo maximum, kam se mohl dostat. V čase na kolo ztrácel průměrně 0,2 s a víc na jezdce jedoucí před ním i za ním. A to opět ztrácel jenom na výjezdech. V závěru ztratil ještě jednu pozici, na konečné 11. místo v cíly. Tereza měla cestu za svou 12. příčkou cestu výrazně složitější. Ve třetí zatáčce po startu hodně ztratila a objevila se skoro na chvostu pole. Rychlost, kterou ukazovala po celý víkend jí pomohla dostat se za záda svého mladšího bratra a projela cílem v těšném závěsu za ním.

Opět vyhrál Nick deVries, druhý byl Alex Albon a třetí Mark Litchfield. Výsledky nedělního finále   /   sobotního finále

V celkovém pořadí seriálu skončil Zdeněk na 8. místě. Velká škoda byla diskvalifikace v závodě v MuroLeccese, kde se pohyboval tak jako v Portimau v první pětce, ale diskvalifice ho posunula na konec.

 

Omlouváme se za dlouhou nepřítomnost. Ale za poslední měsíc toho bylo hodně. Závody, spousta testování a do toho zkouškové období na vysokých školách našich sourozenců. Proto vám přinášíme zprávy hned ze 3 závodů. Dva se konaly ve Wackersdorfu a jeden v italské LaConce.

Mistrovství světa ve Wackersdorfu královské třídy KF1

Trať pouhých 50km za hranicemi s Neměckem a i přesto, že zde sourozenci dopodus nezávodili, dal se tento závod nazvat jako jejich domácí! A tak se chtěli ukázat v tom nejlepším světle před malou skupinkou českých fanoušků, která dorazila! Možná kdyby organizátoři Karting cupu závod v Chebu přesunuli, víc dívaků by dohnalo české závodníky k ještě lepším výsledkům. ALe jak probíhaly závody?! Cik-Fia přišla s novou myšlenkou, že na prvních 34 pilotů bude čekat 4 finálové jízdy, hodnoceny každá zvlášť. Dvě v sobotu, dvě v neděli. Dohromady 100 kilometrů.

Kvalifikace v sobotu ráno, v první skupině byl Zdeněk do poslední minuty 2., ale už se nedokázal v posledním kole na rozdíl od ostatních zrychlit. A tak 6. místo bylo po rychlých časech z volných tréninků zklamáním! Celé dopoledne se schylovalo k dešti, a když vyjela i 2. skupina s Terezou na trať na suchých pneumatikách, začalo pršet. Ředitelství se rozhodlo kvalifikaci neukončit. A tak suché gumy za vydatného deště byla nebezpečná kombinace. Tereza se nenechala zastrašit! Sice zajela o půl minuty horší čas než Zdeněk, ale celkově byla 10. a on 11.

1. Finále

Skoro domácí závod, Mistrovství světa, velká motivace! Zdeněk skvěle odstartoval a jeho rychlost se brzi ukázala. Po 10kolech byl už 5. a byl rozhodlí postupovat ještě dál. Tereza se v úvodních kolech po startu z vnější řady a velkých šťuchanicích propadla. A na 5. místě to dopadlo taky špatně. Při předjíždění jednoho francouze, ho zavřel a naskočili na sebe. Skončili mimo trať a po návratu to na lepší než 9. a 18.místo nestačilo. Bohužel to nebylo naposled o tomto víkendu, co pilot Sodikartu vyřadil Zdeňka z dobrých pozic.

Výsledky Finále 1

2. Fínále

To se neslo v poklidnějším duchu, až na to že Matteo Vigano neví z kterého místa startuje. Když si to uvědomil, bylo už pozdě, zpomalil Zdeňka při nájezdu na start, který všech 21 kol musel dohánět vedoucí skupinku. Dohnat je stihl, ale předjet už ne.

Výsledky Finále 2

V neděli ráno byla opět na programu kvalifikace. Tam se o senzaci postarala Tereza. Celý měřený trénink byla první s náskokem celé jedné desetiny. Na 2. místo ji odsunul až uplně poslední pilot, který projel pod šachovnicovou vlajkou a to jenom o 0,018s. 4. místo na startu finále č.3! Zdeněk startoval až 19. Kvalifikace mu vůbec nevyšla...

3.Finále

Tereza neudržela skvělé 4. místo na startu a ve 3. zatáčce již byla v trávě. Ztratila hodně, ale po skvělé stíhací jízdě se dokázala vrátit na 12. příčku. I Zdeněk si skvěle zazávodil a zapředjížděl. Celý závod odjel ve dvojici s Liborem Tomanem a společně postupovali kupředu. Dojel 8.

Výsledky Finále 3

4. Finále

Poslední šance na podium a dobrý výsledek. A taky to tak do druhého kola vypadalo! Zdeněk byl už 5. a byl očividně rychlejší než piloti jedoucí před ním. Jenomže za Zdeňkem v tu chvíli jel ten zmíněný francouz na Sodikartu. Ve stejné zatáčce, kde kolidovali ve Finále 1, vzal Zdeňka na zadní kolo. Přitlačil zadní nárazník na kolo, a tím Zdeňka vytočil a ukončil všechny naděje. Předjelo ho celé startovní pole. Kdo ukázal vyrovnaný výkon byla Tereza. Vyzrálou jízdou, kdy kolo po kole postupovala kupředu dojela až na skvělé sedmé pozici 7.

Výsledky Finále 4

Kompletní výsledky ze závodu

Euro Rotax Challenge ve Wackersdorfu 27. - 29. Května

Náš mladý Jan Filip se zůčastnil ve Wackersdorfu svého teprve 2. evropského závody. A už teď se dokázal probojovat v nabitém poli Rotaxu juniorů do finále. A to měl svou cestu už hodně stíženou týden před závody, na dvoudenním tréninky totiž ošklivě havaroval a poranil si levou ruku. Jezdci před ním praskl totiž chladič.

Na závodech už bylo vše v naprostém pořádku a na podvozcích Maranello se v jízdách už snažil bouračkám vyhnout! V trenincích to ale na dobrý výsledek moc nevypadalo. Naštěstí se mladý Honza dokázal zkoncetrovat na to jediné kolo v kvalifikaci na dešti. Celkově byl z 60 závodník 28! To mu dávalo 7. řadu do všech tří jízd. A ani v nich nezaváhal, držel se své pozice ve všech jizdách. V prefinále si trochu pohoršil, ale po vyšoupnutí z tratě ven! Nejkvalitnější jízdu předvedl ve Finále. Při závodu na 14 dlouhých kol se dokázal dostat přes 12 pilotů z celého světa. 17. pozici však neudržel. I přesto  dojel 23. A na svoje první finále si nevedl špatně. A určitě ho uvidíme ještě víc vpředu, na dalších mezinárodních závodech. Kdy to bude ale nevíme, snad ještě letos!

Kompletní výsledky závody Honzy Filipa

3. Června 2011 - CIK-FIA Mistrovství světa

Teprve příští víkend se sezona opravdu rozjede. O víkend 12. června se jede první závod pětidílné série Mistrovství světa! Kvůli neštěstí v Japonsku nezačal v polovině května jak bylo plánováno, ale až teď.

A čeká nás trochu netradiční závodní víkend. Nečekají nás kvalifikační jízdy, či opravka, ale čtyři finálové závody každý po 25km. Dva se pojedou v sobotu a dva v neděli. A sourozenci by se rozhodně chtěli umístit se svou technikou Kosmic/Vortex co nejvýše! A proto nenechali nic náhodě! Mají za sebou nespočet kilometrů na trati ve Wackersdorfu a i samotná technika zaznamenala velký krok kupředu! Ale určitě nejsou jediní z celého pole 34 pilotů, kteří závod v Německu mají jako prioritu č.1.

Určitě nás přijeďte  podpořit!! Trat je pouhých 50km za českými hranicemi. A kdy se vám poštěstí, aby závod Mistrovství světa se konal tak blízko.

Časový harmonogram:

Pátek 10. 6. 2011                             Sobota 11. 6. 2011                           Neděle 12. 6. 2011

Volné tréninky od 9 – 16 hod.                       Kvalifikace od 11:10                       Kvalifikace od 11:00

                                                                           1.závod - start 15.55                      1. závod - start 15.00

                                                                           2. závod - start 18.00                     2. závod – start  17.40

S

Startovní listina

Startovka

 22. Dubna 2011 - WSK Euro serie Portimao Výsledky

Kvalifikace+ superpole

Finale 1

Finale 2

Průběžné pořadí po dvou závodech

A novinky na oficiální stránkách Kosmic racing.

Podium19. Dubna 2011 - WSK Euro serie Portimao

Druhý závod čtyřdílné evropské série WSK se odehrál během uplynulého víkendu na nejvzdálenějšm okraji Evropy v Portugalsku. Skoro celý víkend se odjezdil na rozpáleném asfaltu a výraznějí se ukázalo rozložení sil jednotlivých týmů. Naštěstí naše dvojice Tereza a Zdeněk po přestupu do továrního týmu Kosmic společně s týmovým kolegou Sebastienem Bailym netahají za ten kratší provaz! To potvrdili i na stupních vítězů, kdy Zdeněk obsadil po startu ze 7. pozice fantastické 3.místo těsně za druhým Bailym. Terezu během víkendu bohužel trápily technické problémy a i par bouraček ve středu pole plných nováčků z KF"trojek". Ale cesta za prvním podiovým umístěním Zdeňka začala už ve čtvrtek.

Tehdy se toho ale moc nevědělo, protože během čtvrtečních tréninků není k dispozici časomíra. Vše nabralo obrátky ve čtyřech pátečních tréninkových výjezdů zakončené kvalifikací. Opět záleželo jakou kdo zvolí strategii nasazení nových pneumatik, ale i přesto šlo z dosahovaných časů vyčíst, že sourozenci stále okupují nejlepší desítku.

Bohužel kvalifikace nevyšla podle představ, když při vzájemné spolupráci Terky a Zdeňka na dlouhých rovinkách, museli v nejrychlejším kole předjíždět pomalu jedoucího pilota. Zdeňkovi to vyšlo o pár setin sekundy na předposlední postupující místo do SuperPole, kterého se zúčastní prvních deset nejrychlejších jezdců v kvalifikaci. Bohužel pole špičkových pilotů je tak vyrovnané, že se jich vejde 25 do čtyř desetin a tak předjížděcí manévr stál Terezu cenné setinky a vyjela si až 16. pozici. Celých 0,121sekund za bratrem, který ale měl více štěstí a skončil 9.

Během sobotního rána se podařilo Zdeňkovi chybu nezopakovat a s teměř nulovou ztrátou zajel 5. nejlepší čas Superpole. Skvělá výchozí pozice do hodně dlouhého víkendu! Jedno "malé" finále v sobotu a velké finále v něděli. Každému z nich předcházejí dvě rozjíždky, které rozhodnou o postavení na startu. Ty dvě sobotní zvládl Zdeněk na jedničku. Vyrovnanými výkony se propracoval na třetí startovní pozici do sobotního finále. Tereze vyšly pouze jízdy, ve kterých se posunula směrem vzhůru o pár příček. Ale zklamání přišlo ve finále. Při startovní tlačenici dostala ránu a byla otočena. Vzápětí už odjížděla z druhé zatáčky s pokřiveným řízením.

Zato Zdeněk se hned po startu chytil šance a hned v po pár zatáčkách zaútočil na chybujícího Nicka de Vriese. Ten si jel ale svůj vlastní závod a na dlouhé rovince předjel Zdeňka zpět. Zdeněk potom ještě sváděl boje, ale s klouzajícím zadkem se musel zpokojit se skvělým 4. místem.

To by ale nebyl závod WSK, aby se na trat aspon na chvíli nespustil déšt! Jenom v loňské sezoně pršelo na všech závodech WSK, výjma  Terezaposledního závodu v Egyptě, kde slovo déšť neznají.

Ranní Warm up a 1.jízda se ještě odjeli jen za mírného mrholení, ale na 2. jízdu už všichni nasazovali gumy se vzorkem. Ve Warm upu Tereza ukazala svou rychlost, když zajela lepší čas než Zdeněk. Ale v jízdách se jí štěstí a bezproblémový průběh vyhýbalo. Navíc za mokrých podmínek, zvolil tým špatné nastavení a káry Terky i Zdeňka klouzali jak na ledě. Zdeňka tahle nepodařená jízda posunula až na 7. pozici a Terezu až na 26.

Ale jak probíhalo Velké Finále? "Po druhé jízdě na dešti, jsem byl hodně zklamaný. Nepodařilo se nZdeněk a za ním Terezaám uplně trefit tlaky a navíc mě vytočil Vigano. A tak jsem jenom doufal, aby trať do finále oschla. Nakonec se tak stalo! Podařilo se mi hned skvěle odstartovat. A pak jsem věděl, že závod bude dlouhý a tak jsem se nikam netlačil! Do finále se nam podařilo nastavení úplně parádní! Víc než 100%! Po celý víkend jsem něco málo ztrácel na rovinkách, ale teď jsem měl navrh já. Vyčkávání se mi vyplatilo, když těsně přede mnou vystřelil jeden francouz Libora Tomana. Pak jsem ještě chvilku bojoval, ale rychle se mi podařilo vyjet měnší náskok a začal jsem stíhat týmového kolegu. Pomalinku jsem ho dojížděl, ale už to nestačilo.Ale jsem maximálně spokojený s výsledkem a děkuji celému týmu Kosmic. Zatím jsme v průběžném pořadí čtvrtí, tak nám nezbýva než ještě přidat."

Byl to opravdu dlouhý závod, ale výsledek Zdeňka stál za to! Gratulujeme!

4. Dubna 2011 RoJan Filip - Genktax Euro Challenge

Během uplynulého víkendu 1. - 3. Dubna proběhl 1.závod serie Rotax Euro Challenge v belgickém Genku. A Hagemann racing tam měl své zastoupení! Jan Filip si přijel pro první zkušenosti na evropské úrovni.Genk

Bohužel se nedostal do finále, ale na vůbec první závod letošní sezony 2011 a první zahraniční závod vůbec si nevedl až tak špatně. Více informaci doplníme.

Dále potom, naši sourozenci po skoro měsíční pauze vyrážejí příští týden do Portugalska na okruh Portimao. Zde se bude 14. - 15. Dubna konat další v pořadí 2. podnik Evropské serie WSK. Trať není pro Terezu a Zdeňka neznámá. Již loni zde bojovali o body, ale tentokrát pojedou s technikou týmu KOSMIC / Vortex. Po rozkoukání v Sarnu, kdy Zdeněk dokončil nedělní finále 6. a Tereza po kolizi na 20. místě, se budou snažit své výsledky ještě vylepšit!! Tady se můžete kouknout na fotky týmu Kosmic ze Sarna.

A dneska přišla tisková zpráva z CIK-FIA, že po zemětřeseních, vlně tsunami a výbuchu jaderné elektrárny v Japonsku, se závod Mistrovství světa v Suzuce přesouvá až na samotný konec kalendáře. Závod se bude konat až 13 Listopadu 2011.

17. Března 2011

První závod nové sezóny 2011 máme za sebou. Ve dnech 10. - 13. 3. se konal první závod čtyřdílné Euro serie WSK. I pro Tereza a Zdeňka bylo všechno nové! Nové zázemí, nová technika v továrním týmu Kosmic. A jak probíhál celý víkend?

Treninky začaly už ve středu, ale zajížděli se pouze motory. Ve čtvrtek už se ladilo, aby se v pátečních trénincích rozdaly krabičky a ukázalo se kdo patří mezi nejrychlejší. Tereza mezi ně rozhodně patřila, protože byla i nejrychlejší z trojice pilotů KF1 z týmu. Bohužel už v pátek se objevily problémy. Společnost Vega si nedovezla dostatek žlutých Veg a tak na naše sourozence už nezbyly. Někteří během tréninků použili i 7 nových sad, ale na Terezu a Zdeňka připadly pouze dvě sady. V třech poslední rozhodujícíh výjezdech před kvalifikací jsme tedy neměli na čem jet. Druhý test jsme vyjeli na jiných Vegách (bílých), které se chovaly na rozpálené trati pod Vesuvem úplně jinak... A tak jsme ten poslední radši vůbec nejeli.

Tereze to i přesto vyšlo a zajela čas, který s přehledem stačil na sobotní SuperPole. Byla 5. Zato Zdeňkovi už to až tak nevyšlo. Na rozehřátem asfaltu poledního slunce se jeho motokára přilepila a zajel až propastný 18. čas. Co se ale dalo dělat!

Během sobotního rána Tereza vybojovala v SuperPoli 8. místo, z kterého startovala do kvalifikační jízdy č.1. Letošní závodní víkend se totiž podstatně od loňska změnil. Máme dvě jízdy v sobotu, dvě jízdy v neděli. A Finále 1 a Finále 2. Jedno se jede v sobotu odpoledne, a to druhé v neděli na závěr.

Takže v 1.jízdě se vyplnilo to co všichni předpovídali. A bylo to daleko horší! V kategorii KF1 přibylo mnoho nových pilotů z kategorie KF3 a KF2, a závody byly spíš o tom kdo vyrazí víc lidí! Tereza skončila hned v první zatáčce, když na ní zezadu vletěl jiný pilot. Zdeněk se tomu chvilku vyhýbal, ale po jedné ráně skončil až úplně na konci startovního pole. Naštěstí druhá jízda dopadlo o něco líp. Bohužel po součtu trestných bodů z jízd byl rošt Finále 1 takový : Tereza 18. a Zdeněk ještě hůř, 4 od konce, 26.

Ale oba ukázali, že v třídě KF1 nepatří k nováčkům a už vůbec nejsou pomalí. Po pár kolech se probojovali na hranici první desítky! Ale při objíždění jedné z kolizí se Tereza nestačila vyhnout a skončila v trávě a ztratila mnoho cenných sekund. Zdeněk měl více času na úhybný manévr a v cíli dojel o 16 příček lépe než startoval na konečné P10. Tereza 15.

V neděli už ráno bylo jasné, že se něco blíží! Jenom otázka hodin, kdy z černých mračen spadnou první kapky. Warm up v osm a první jízda se ještě stihla odjet na slickách, ale jízda číslo dvě už ne! Nastal takový chaos při vydávání a obouvání mokrých pneu v parc ferme, že se celý harmonogram zpozdil o celou hodinu.

To ale nic nezměnilo a Zdeněk se posunul ještě víc na špici. Po 2. jízdě byl 6. a to byla i jeho startovní pozice do "velkého" Finále. ToTereze to na vodě moc nevyšlo a propadla se na místo 19. To ale hned napravila v Finále, kdy po druhé zatáčce byla už 7. před svým bratrem Zdeňkem. Jenomže na vodě to daleko více klouže a většina se i přesto moc neuklidnila. Pozdější vítěz v druhé zatáčce místo aby začal brzdít přidal plyn a všech 8 závodníků před sebou poslal z tratě ven. Zdeněk naštěstí byl po startu opět na vnější straně dráhy, takže se ho to netýkalo, přesto ale ztratil při objíždění trosek a v tu chvíli se před něho dostala Tereza. O pár zatáček ale přišla další rána, tentokrát přímo do Zdeňka, který to ale neubrzdil a bez kontroly nad svou motokárou vrazil do před ním jedoucí Terezy. Ta už měla ale dávno zatočeno a tahle rána ji úplně vytočila...

Tereza se rychle propracuje kupředu, aby se ještě rychleji propadla potom co jí vlastní bratr nechtěně sestřelil. O to víc jde vidět, jak to sportovní a traťoví komisaři opět podcenili... Zdeněk se ještě snažil dohnat ztrátu, dojel kousek za vedoucí skupinou na 6. místě. Terezu, že toho ještě neměla málo, poslal v poslední zatáčce posledního kola ven ztratě ital Felice Tiene. Za to že se nechal od ní předjet v posledním kole.

Závod vyhrál angličan Chamberlain, druhý skončil Libor Toman a třetí, týmový kolega Terezy a Zdeňka, Sebastien Bailly! Výsledky Finále 1 a Finále 2

Další závod je na programu za měsíc v Portimau, opět serie WSK. Jenom doufejme, že závody už budou v mírnějším stylu.

 3. Března 2011

Den kdy se náš jezdec Zdeněk Gróman před dvaceti lety narodil. Takže vše nejlepší.

Tady můžete nahlednout na obě startovky mezinárodních závodů, ve kterých se náš oslavenec objeví, společně se svojí sestrou Terezou. Mistrovství světa CIK-FIA a Evropský serial WSK. 

 První závod se koná už příští víkend na okruhu v Sarnu. Uvidíme jak dopadne první měření sil... 

Tým Kosmic - Jezdci KF1

19. Února 2011

Náhledněte do fotogalerie! Objevili se tam letošní první fotky z testování v Lonatě po Winter cupu.

 Dále můžete v případě zájmu o podvozky Maranello nahlednout do sekce AKCE!

Středa 16. Února 2011

V předešlých sezonách jsme v tuhle dobu už měli za sebou spoustu tréninkových kilometrů, závod Winter cup, ale v letošní sezóně máme odkroužený první dva testovací dny s týmem Kosmic. Ty jsme absolvovali na traťi v Lonatě pondělí, úterý po Winter cupu. Tereza i Zdeněk si nečekaně rychle zvykli na novou techniku Kosmic/Vortex a během dvou dnů si vyzkoušeli jak suchou stopu, tak i mokrou a s porovnáním s továrními piloty TonyKartu a týmovým kolegou Baillym si nevedli vůbec špatně!

Další testovací dny jsou naplánováný opět na pondělí, uterý po závodě WSK Masters v Muro Leccese.

Zlatý Volant

V úterý 15. Února proběhl další ročník vyhlášení ankety mistrů volantu. Naši sourozenci se slavnostní večera v pražském Paláci Žofín nemohli zůčastnit díky testování v Lonatě.

Zdeněk byl vyhlášen opět na druhém místě, hned za vítězem Patrikem Hájkem, kterému gratulujeme k vítězství na Winter cupu. Třetí skončil Adam Kout.

Tereza místo nejlepší ženy v motorsportu neobhájila. Musela se sklonit před Gabrielou Jílkovou.

7. Února 2011

Kosmic Kart Racing Department zvěřejnilo kompletní sestavu jezdců pro sezonu 2011. Vedle našich sourozenců Terezy a Zdeňka se v kategorii KF1 postaví na start ještě belgičan Sebastien Bailly. A z loňské sezony úspěšný závodník Arnand Convers přestoupil do třídy KZ1. Kompletní sestavu jezdců najdete zde

2. Února 2011LOGO_KOSMIC.jpg


A je definitivně rozhodnuto! Mnozí z vás jistě tušili, ale konečný oficiální verdikt padl včera během tiskové konference v italské restauraci Gusto v Praze.

Tereza a Zdeněk se stali oficiálními jezdci továrního týmu Kosmic. 

V sezóně 2011 se zůčastní závodů Mistrovství světa, WSK Evropská serie a závodu WSK v Kanadě. Celý kalendář najdete zde (Pouze barevně označené)

Tisková konference Praha

Tisková konference Praha

Zdeněk a Tereza


  Úterý 9. Listopadu 2010

 Mešita

Nejvyšší orgán motokárového sportu CIK-FIA, rozhodl během zasedání konaného na začátku tohoto měsíce o změnách pro sezonu 2011. Vrcholem kartingu stále bude kategorie KF1, Mistrovství světa se pojede právě v ní a to ne jeden závod, ale hned 5. Takže zvěsti o tom, že nejprestižnější katogorie je KZ, anebo že se kategorie KF1 v příštím roce nepojede, jsou jenom spekulace nezaložené na pravdě.

Vice se můžete dočíst zde - Media WMSC

 Pondělí 8. Listopadu 2010

Po pozdějším návratu týmu z Egypta se už čeká jenom na přílet beden s materiálem. Snad dorazí dostatečně brzo a v neporušeném stavu, at se můžou naši sourozenic připravit k letos poslednímu závodu v LaConce v Itálii. WSK Nations cup.

Ale zpět k Egyptu. Byl to poslední závod Světové série a rozhodovalo se takřka o všem. Hagemann jako tým skončil 6. za továrním týmem Birel a Tonykartem. Ale nebýt polovičního přídělu bodů v Egyptě skončil by těsně 5. Výsledky World cupu

A v šampionatu jezdcu? Tam skončila lépe Tereza. Po vyrovnaných výkonech a 6. místo v USA skončila 8. a měla shodně bodů jako Sauro Cesetti. Zdeněk se nevešel do nejlepší 10 a jeho letošní výkony nestačily na lepší než P11. Vyhrál Arnaud Convers na Kosmicu. Výsledky pilotů

Jak hodnotit závod v Egyptě? Určitě kladně! Protože když se podiváme, kde jsme na začátku sezóny začali a s kým bojuje Hagemann racing jako jediní piloti na Maranellu, tak je Zdeňkova Pětka v Egyptu a Terčina P6 v NewJersey výrazný posun dopředu! Uvidíme co třeba v sezoně 2011. A nebo třeba už na posledním WSK roku 2010

Jinak zde si můžete přečíst zprávu IAME z poslední závodu Světové serie WSK

A na krasné fotky s pouští v pozadí se můžete kouknout v galerii.

Neděle 31. Října 2010 Rychlá zpráva z WSK Sharm el Sheikh

Po 6 velice náročných dnech jako na Sahaře - samý písek, samý písek, jenom v nádrži benzín. A z toho jsme vyždímali pro Zdeňka skvělé 5. místo a pro Terezku 8. 

Finále zde. Další info společně s fotografiema dodáme zítra.

Vzkaz pro Jirku Šenu - Tvá práce byla znát! Děkujeme Tereza & Zdeněk.

 Sobota 30. Října Večer 2010 WSK Sharm el Sheikh

 Další náročný den za námi, a ještě náročnější před námi. Den by se ale dal považovat za úspěšný jenom z půlky! Zdeněk kvalifikaci a 1. jízdu zvládl na výbornou! Ale v druhé a třětí jízdě se objevil závažný problém. Začaly rychle odcházet gumy. Tereza začla v kvalifikaci špatně, ale neustále se zlepšovala a přibližovala ke Zdeňkovi. Uvidíme jak se vypařádají s gumama a jak zítra dopadnou! Výchozí pozici Zdeněk nemá vůbec špatnou. Startuje totiž ze skvělého 4.místa. Tereza je na tom o trochu hůř! P10. Výsledky najdete na http://www.wskarting.it/

Před jízdou oba naši piloti

Sobota 30. Říjen 2010 - WSK Sharm el Sheikh - Kvalifikace

Po ranním zdržení se nám kvalifikace trochu opozdila, ale jak šlo vidět Zdeňka to vůbec nerozhodilo. Ba naopak, vytáhl se ve skupince s Terezou a oběma "Kosmickama". Ztratil pouze 0.2s na vítěze. Tereza se už ve Warm upu potýkala s technickými problémy a tak její čas nestačil na lepší než 11. místo. Což bere jako zklamání. Výsledky kvalifikace. A 1. jízda nás čeká v 1340. Držte palce. 

 Pátek 29. Říjen 2010 - WSK Sharm el Sheikh

Už i my řesíme stejné problémy s pískem, jako v F1 třeba na trati v Bahrajnu! Místní trat je totiž obklopena jenom pískem. A tenhle problém trápi úplně všechny. Ale každý se s ním vyrovnává po svém.

Náš tým se s místními nastrahami dneska vcelku popral a blýskl se i dobrými časy. Držte palce ať nám to vydrží i do zítřka! Aktuální výsledky najdete na LiveTimingu zde. Měřák nás čeká v 1045 a první jízda po 1 hodině. Více na http://www.wskarting.it/

Úterý 26. Října 2010  -Ghibli Race Way

 Trat1Trat2Trat3

Pondělí 25. Října 2010Odlet

Tak a je to opět tady! Odlet na další závod. Tentokrát do Egypta na poslední závod Světové serie WSK. Předpokládaný přílet do Sharm El Sheikhu je kolem 4 hodin odpoledne.

A teď záleží kdy nám přileti krabice a jak se bude Tereze a  Zdeňkovi dařit.

 Sobota 9. Říjen 2010

Před více než měsícem se začalo jezdit s "kazetkem", odjelo se Mistrovství světa v Portugalsku, dva závody MČR, i Tereza si to vyzkoušela jeden pátek na Moravském poháru v Dunajské Strédě. Ale teď už bylo třeba řadičku odložit a plně se soustředit na naši hlavní kategorii SKF. A tak se taky dělo od 4. do 6. Října v Lonátě! Po Pondělním příjezdu začalo pršet, tak musela Tereza se Zdeňkem sáhnout po mokrých kombinézách! Naštěstí v Úterý a Středu se počasí výrazně zlepšilo. Výsledek byl kolem 240 kol za dva dny a i skutečnost, že na trati ve špatné kondici byli naši sourozenci schopni zajíždět časy z kvalifikace. Před posledním závodem Světové serie WSK v Egyptě, to ale nebyl poslední trénink. Pak věci naložit do beden a poslat.¨

A zde se můžete podívat na  Svět motorů 9.9.2010 kde se objevil rozhovor s naší sourozeneckou dvojicí Terezou a Zdeňkěm.

 Úterý 28. Září 2010 - MČR Vysoké Mýto

Už už to vypadalo na nadějný víkend! Všichni naši závodníci měli naději na podiové umístění, navíc že zabojují o příčku nejvyšší! Tereza v kategorii KF2, Honza Filip se svým Rotaxem a Zdeněk v česku nejnabitější kategorii KZ2. Ale jediný kdo si dojel pro pohár za 3. místo byl Honza!

Tereza v sobotu ani nevyjela do kvalifikace, protože se kategorie KF2 pro bojkot vůbec nesešla. Takže si Tereza jenom zatrénovala!

Velice nadějně to vypadalo i se Zdeňkem! Ten během celé soboty zajížděl nejrychlejší časy a všem ukázal, že pro něho není problém přesednout ze SuperKF do KZ a navíc s letošní novinkou - motorem Iame. Zajel vůbec nejrychlejší čas víkendu. První smolný okamžik přišel v kvalifikaci, když mu praskl výfuk. Naštěstí to stačilo na 3. místo! V Neděli ale přišel déšť a další řada problémů. Zdeněk totiž na vodě s KZ vůbec nejel! V 1. jízdě ho ale sestřeli a vyslali do trávy hned po 10 metrech. A v 2. při jednom z předjížděcím manévru na konci roviny zadřel. Takže s celkových možných 40 kol najel 23. Vítězství vybojoval Patrik Hájek, který se také stal Mistrem republiky.

Ale ten který měl úspěšný víkend byl teprve 13ti letý Honza Filip. Ten se plně nesoustředí na Mistrovství ČR, ale závodí v lépe obsazeném poli v kategorii Rotax Junior v Mistrovství Slovenské republiky. Po celý rok ale ukazuje, že mu přechod do vyšší třídy nedělá velké problémy. V meřeném tréninky na prvního ztratil pouhých 0.185s a dostal se na P3. V 1.finále už nestačil pouze na prvního Salvu a po skvěle zvládnuté jizdě za vydatného deště dokončil závod po těšném souboji druhý. Ve finále č.2 hned při startu obržil penalizaci za vyjetí z lajny při startu, která ale nic neovlivnila na jeho třetím místě. Na podium se postavil na nejnižší stupínek, ale i přesto ukázal nejlepší výkon za Hagemann racing. Gratulujeme!

Koukněte se na výsledky. A reportáž ze Světa motorů dodáme později.

World cup KZ1 9. - 12. Září 2010

Rozhodnutí zúčastnit se tak významného závodu a navíc v úplně odlišné kategorii, než ve kterých Hagemann racing od svého vzniku závodí, přišlo poměrně nedlouho před samotným startem, ale úkol byl jasný. Pokusit se vklínit mezi nejlepší závodníky kategorie KZ1!

Zdeněk se opravdu snažil dosahovat co nejlepších časů, a tak se během obou tréninkových dnů ve čtvrtek a v pátek pohyboval neustále kolem první desítky! O to větší bylo zklamání v sobotu. Během ranního Warm upu totiž zadřel svoji jedničku motor a pro následující kvalifikaci byl nuceWorld cup KZ1 Braga 2010n sáhnout pro motor druhý, který ani v nejmenším nedisponoval konkurence schopným výkonem. Proto Zdeňkův čas nestačil na lepší než 23. místo. V jízdách se překvapení nekonalo. Po třech startech z chvostu pole se jen stěží probojovával na lepší umístění. A proto se na roštu do prefinále o moc neposunul! Po třech jízdách a celkových 64 bodech ( 17-29-18) startoval 21. 

V prefinále to už už vypadalo na Zdeňkův comeback, kdy po skvělém startu na nových kolech a několik výborných manévrech v prvních kolech závodu, se dotahoval na 12. závodníka, když v tom mu praskl řemínek pohánějící vodní pumpu. Naštěstí motor neuvařil a po půl kole se dobelhal do depa. Po 4 kolech se propracoval o 9 pozic a další měl na dosah! Takže to vůbec nevypadalo na nějaké oslnivé umístění. Ale s tím se nedá nic dělat. tohle je prostě motorsport...

Ale nakonec se na nás štěstí přece trochu pousmálo! Po extrémně horkých a zdlouhavých 24 kolech se podařilo Zdeňkovi probojovat až na finální 10. pozici. Již během startu a prvních kol předjel pár závodníků a po nervy drásajícím závodě se v předposledním kole dostal i do té první desítky v kategorii KZ1!

Na výsledky kouknětě zde. Rovněž fotky ze závodu najdete v galerii. Vše ostatní se pokusíme dodat co nejdřív!


MČR Písek 4. 5. Září 2010

Účastnilo se ho letos vůbec nejvíc motokár Maranello z Hagemann racing týmu. Tomáš Kyselý závodil ve třídě ROK, Tereza společně s Vojtou Károu a Petrem Krutským se zúčastnili sobotního 3 hodinového závodu a Zdeněk bojoval o podium v "KáZetkách". Ale v pátek to tak rozhodně nevypadalo!

V pátek totiž jezdil jenom Zdeněk, ale dostával 1 celou vteřinu. Ale přes noc se pořádně vyspal a v sobotu už tvrdil muziku. Ostatní jezdci přijeli až na sobotu. Trénovalo se v Hondě, Tomáš se snažil dohnat co v pátek zameškal a tak se po pár trénincích šlo do kvalifikací! Nejprve na trať vyjel Tomáš. Jeho čas stačil až na 9. místo se ztrátou více než 1 vteřiny. Jako poslední se na trati objevila třída KZ2 a Zdeňkovi jen těsně uteklo 3.místo a skončil 4. a po špatném pátku ztratil jenom necelé 3desetiny. Měřák KZ2 a ROK

Pak přišly ty 3 hodiny! Start se nám až tak úplně nepovedl, protože Tereza při skoku do sedačky během startu LeMans uklouzla a hodně ztratila. To nic neměnilo na tom, že se probojovala na 6. pozici! Po necelé hodině nasedal Vojtěch Kára. Ten bojoval jak nejlépe mohl a společně s Petrem Krutským po tankování a dvou výměnách dojeli pro cené body za Top10! Devátí a ve vteřině s dalšíma dvěma posádkama se dá považovat za úspěch!

A pak přišla neděle! Ve prvních jízdách dopadl lépe Tomáš Kyselý. Dojel totiž po velkém boji z 9. místa 4! Zdeněk jezdil celý závod 3. ale 3 a půl kola do konce závodu mu praskla spojka na řetezu!

V té druhé už se Tomášovi až tak nezadařilo a skončil 7. těsně za 6. Lucii Makarenkovou. A Zdeněk v 2. finálové jízdě s

e od startu odlepil 4. a tam už po celých dlouhých 18 kol zůstal. Docela dobrá příprava na nadcházející World cup!

Výsledky zde - 1.ROK, 2.ROK, 1.KZ2, 2.KZ2

Video ze Světa motorů

A fotky z Písku najdete v naší fotogalerii!

Úterý 14. Září 2010

Teprve až teď po příjezdu domů se našlo trochu času pro nějakou tu novinku! 

Po příjezdu z USA na začátku měsíce se náš tým Hagemann racing rozhodl pro další radikální krok. Pojedou World cup KZ1 v portugalském městě Braga konaného od 8. - 12. Září. A tak místo menšího oddechu během prázdnin, přišlo ještě víc práce! Naše dvě krabice s motokárami dorazily v pořádku až po více než dvou týdnech. A jelikož se plánoval týdenní test v Itálii, muselo se vše během tří dnů nachystat a překopat na KZ. Brzdy, řadící páku, spojku!

Vše mechanici skvěle zvládli a tak Zdeněk mohl v Neděli hned po příjezdu z Anglie odjet společně se svými mechaniky Jirkou Machačem a Vaškem Zavadilem. V Anglii byli společně s Terezou ve firmě Tillet pro speciální nové žeberníky http://www.tillett.co.uk/

Zatímco Tereza se připravovala na středeční zkoušku na vysoké škole, Zdeněk pilně jezdil 2 dny v Castellettu. Po uspěšně složené zkoušce Tereze nic nebránilo přijet ve čtvrte do Lonata. Tým byl kompletní! Tereza SKF, Zdeněk KZ1 a oba si nevedli špatně. Zdeněk zaostal na nejlepším čase o pouhou desetinu za Renaudiem(PCR/TM) a Hanleyem(Maranello).V sobotu večer se tým opět dělil. Zdeněk a Jirka 2000km směr Portugalsko, Tereza zpět domů.

V neděli večer přijeli naši dodávkou do Bragy. A Ponděli a úterý jezdili na místní trati společně s některými piloty KZ1. Ve středu poždě v noci dorazili zpět domů. Ve čtvrtek museli vše nachystat na MČR v Písku a v Pátek ráno opět vyjížděli.

Čtvrtek 5. Srpna 2010 USA

Tereza

Ohlasy po WSK v Millville v podání IAME zde. A určitě se můžete se podívat na jejich nové stranky IAME.IT

Úterý 3. Srpna 2010 USA

Už jsme obrželi fotografiel ze závodu v Millville od FotoFormulaK. Najdete ve fotogalerii.

 Pondělí 2. Srpna 2010 USA

Stále v Americe, ale už po tom nejdůležitějším dni, kvůli kterému jsme tady byli... O průběhu závodů jsme vás informovali, teď už chybí jenom Prefinále a Finále.

V Prefinále si Tereza pohoršila o jednu příčku a skončila 9. Zdeněk měl bohužel bouračku hned na konci prvního kola, kdy byl vytočen a z důvodu velké ztráty zajel do depa.

Finále se po startu a prvních kolech vyvíjelo slibně. Tereza se po startu posunula o pár příček vzhůru a držela tempo s vedoucími jezdci na 6. příčce. Pak přišlo jedno osudné kolo, kdy Felice Tiene sestřelil oba naše  jezdce ve dvou zatáčkách. V první se srazil s Terezou a tím se zpomalili. Toho chtěl využít Zdeněk a oba pomalu jedoucí jezdce předjet. To se mu ale nepovedlo, protože Felice při svém návratu na trať zkřížil cestu. Následná kolize zapříčinila výlet z tratě, velkou ztrátu a naději na dobrý výsledek.

Tereze tím pomohl, když vypadli dva jezdci před ní.  Ale ztratila kontakt s vedoucí pětici jezdců. Tereza si ke konci závodu pohlídala jezdce za sebou a dojela si tak pro letošní nejlepší výsledek s novým mechanikem. P6

Výsledky finále zde

a na celé finále se můžete podívat na youtube.com - 1. část , 2. část

Zdeněk GROMAN , Libor TOMANSobota 31. Července 2010 WSK World series Millville USA

A teď už nás čeká jenom Finále! Nezačalo to vůbec špatně. Hned v kvalifikaci Zdeněk zvedl všem náladu svým 5. časem! Tereza byla o trošku pomalejší, když nedokázala zTerezaajet svoje maximum a byla 12. Vše pokračovalo skvěle v 1.jízdě. Tereza se posunula směrem vzhůru, ostatně stejně jako Zdeněk. Byla devátá a Zdeněk se po skvělém startu posunul až na trojku. Což vypadalo na skvělou Sobotu. Jenomže... Zdeňkovi už v zaváděcím kole 2.jízdy praskla keramika uvnitř svíčky a bylo po závodě. Tereza se ale vyšvihla opět o pár příček vzhůru a opět postupovala bok po boku s angličanem Gary Cattem. Dojela si pro 6 místo do další jízdy! Zdeňka bohužel čekala příčka poslední...

Nakonec si Tereza vyjela 8.místo pro start do prefinále. A na Zdeňkovou 12. příčku se značně podepsalo jedno nedojetí.

Zítra nás čeká ráno v 10.00 místního času Warm up a v odpoledních hodinách Prefinále a Finále. Naši piloti mají 13 a 19 kol na to se posunout!

Držte palce a navíc můžete vše sledovat jak to celé dopadlo! A kdo to nestihne, nebo si nenajde čas, tak pro ně dodáme informace jak to vůbec dopadlo! Zatím dobrou noc!

Pátek 30. Července 2010 20.50 & 02.50

Tak a máme za sebou poslední ze tří testovacích dnů. Zítra už vše na ostro! Za celý den se ukázala jak si vlastně stojíme, protože byly povinné krabičky! Určitě byl vidět posun vzhůru oproti minulým závodům. Ale vše ukáže až zítřek!

Držtě nám palce v 16:45 středoevropského času, kdy nám začíná kvalifikce.

Ataky děkujem za všechny povzbuzující pozdravy z Česka.

Středa 28. Července 2010 WSK Millville NewJersey

Tak a už jsme vyjeli konečně na trať! Všechno se v pořádků zvládlo, přišli nám v pořádku věci, máme stan, a dneska jsme už vyjeli! Máme za sebou první 4 tréninky v plném nasazení.

Na všechno se můžete podívat ve Fotogalerii. Najdete jak pár fotek rychlé a "motokárové" trati, tak v pořádku doručené krabice a taky tým NASCARu. Který hned nabídl Tereze testovací jízdy..! Všek vidění v galerii.

Neděle 25. Července 2010  Welcome to USA

Vítejte v USA. Ale málem jsme nedoletěli! Protože po prvním pokusu o vzlétnutí na letadle vyskočila nějaká vada, a proto se pilot rozhodl pro opravu a následné 2 hodinové zpoždění. Nakonec jsme kolem 20 hodiny místního času štastně přistáli ve Philadelphii. 

Pro fanoušky Hagemann racing teamu a motokár vůbec přikládáme několik málo informaci:

A tady máte fotku pro pobavení :-D  -  Najděte 7 rozdílů

Hagemann racing's 4

 Dannyho parťáci 3

Pátek 23. Července 2010

I přesto, že všechna naše závodní technika odpočívá na letišti JF Kennedyho v New Yorku, jsme byli včera a předevčírem trénovat v rakouském Brucku. Kde jsme dolaďovali poslední mouchy před 2. závodem WSK World series v New Jersey. Tréninku se účastnil kromě našich sourozenců i Honza Filip, kterého 8.8. čeká další závod Slovenského mistráku v Sosnové.

 Neděle 18. Července 2010

V Sobotu v rámci kondiční přípravy jsme se zúčastnili vůbec nejdelšího závodu v ČR, a to 6 hodinového maratonu s Hondou 390. Ve složení Tereza Grómanová, Zdeněk Gróman a Renata Stodůlková. Po pátečních trénincích za vydatného tepla jsme dosahovali dobrých časů a tak jsme očekávali boj o přední příčky! V první hodině tomu vše nasvědčovalo, ale nečekané zpomalování motokáry nevěstilo nic dobrého. Po několika opravách a velké ztrátě, jsme nakonec přišli na problém s benzínovou pumpou.

Nakonec to ale stačilo pouze na 12. místo. Vyhrála posádka RF Kart 2. Zde najdete kompletní výsledky.

Čtvrtek 15. Července 2010

Dnes po 20 hodině  jsme úspěšně zabalili všechny motokáry a materiál na dlouhou cestu do USA. Dvě plné palety 135x215 byly připraveny k transportu. Druhý den ráno, v Pátek 9:30 si krabice přebírala společnost DHL.

KRABICE_USA Krabice_USAKrabice USA

Neděle 11. Července 2010

V galerii už můžete nahlédnou na fota z WSK Portimao a taky z Frenštátu z vytrvalostního závodu

Středa 7. Července 2010Tereza

Tak přece jenom jsem nakonec do Portimaa na 3 pokus dorazili. Nejdříve nám zrušili trénování a pak nakonec i let! Takže jsme doletěli do Portugalska na 1°závod Světové série WSK až v pondělí. Závodní víkend se od ostatních lišil tím, že se finále jelo v sobotu a konaly se dohromady ve stejném areálu jako závody WTCC a Formule 2.

Trat byla hodně rychlá, ale největší problém bylo strašné horko. Naši jezdci se s těmito podmínkami celkem rychle vypořádali a kvalifikace dopadla dobře pro Terezu. Dostala se do SuperPole, kde si už ale svou pozici nezlepšíla ale ani nezhoršila. Do 1. jízdy šla z P10. Zato Zděnek se potýkal před měřákem s technickýma problémama, skončil až 17. Ale v jízdách se vytáhl a pro prefinále vybojoval zas a opět 10. Tereza na tom byla uplně stejně, ale v její prospěch hrála lepší pozice v kvalifikaci a tak startovala hned 9.

Bohužel před Zdeňkem vydržela pouze zahřívací kolo. Odešla jí totiž svíčka a vůbec neodstartovala. Zdeněk se posunul směrem vzhůru a pak zase zpět! Vůbec se nepolepšíl a skončil na 10. Zato ten kdo měl mít ve finále výhodu byla Tereza.A taky se to dost projevilo! Dávala Zdeňkovi půl vtěřiny na kolo a během chvilky se mu dostala za záda. Kde mimochodem moc dlouho nevydržela a v zápětí se dostala i před něho! Komentátor neměl nic jiného na práci, jenom "Gromanova, Groman, Republica Cecca..."

Nakonec Zdeněk Terku už nepředjel a dojeli do cíle v těsném závěsu na 9 a 10.místě. Ale po finále diskvalifikovali 4. Kozlinského a tak se ještě posunuli pořadím vzhůru! Příště ale doufáme, že je uvidíme o pár míst výše! A můžou to hne zkusit o necelý měsíc později v New Jersey v USA na který se chystají 24. Července!

Jinak v Galerii najdete fotky ze závodu. Na této adrese se můžete kouknout na celý závod od T-Kartu ZDE. A výsledky Finále atd. tady

Sobota 25. Června 2010

Testovat se nejelo! V Portugalsku měli časové problémy  s doděláním trati pro nadcházející podnik WSK Světová serie. Ale i tak se nezahálelo. Nejenom piloti se zůčastnili závodu 1+1 hodinovka v motokárové půjčovně ve Frenštátě pod Radhoštěm. Zde. Za svých mladých let zde Tereza i Zdeněk takřka vyrůstali, ale bylo to 6-7 let, co zde byli naposledy! A ted se sem vrátili! Do 4-členné posádky mezi sebe přibrali našeho mechanika a vedoucího týmu Jirku Machače a Marcelu Vaňurovou. Závod se jel stylem fair play a tak se střídalo po 15 minutách a po hodině se prohazovaly motokáry! První posádka brala motokáru těch posledních a tak dál. Takže se muselo omezit : "Ta kára mi vůbec nejela" :-D

Minimálně se každý skvěle bavil! Došlo i na celou řadu bojů, štouchanců a předjížděcích manévrů. Nicméně uvidíte sami až obdržíme nějaké ty fotky!

Neděle 20. Června 2010

Další tříhodinový závod Honda 390 ve Vysokém Mýtě se jel za účasti sourozenců Grómanových. Tým Hagemann racing postavil na start 2 posádky! Jedna - Zdeněk, Tereza a Vojtěch Kára. Druhá sestry Stodůlkovy - Petra a Renáta. Obě posádky startovaly úplně poslední, díky stanoveným pravidlům. Nebyl to však nikterak složitý problém! Ve startovním poli 40 posádek byli po pár kolech v první desítce. Nakonec z toho bylo 8. místo pro Petru a Renátu a druhá posádka skončila 10. Další závod Hond by se měl konat v Chebu. Ale tentokrát né 3 hodiny ale rovnou 6 hodin! Uvidíme kolik se sejde posádek, ale závod to bude rozhodně napínavý a dlouhý. 3 hodinový závod

Tereza a Zdeněk po závodě směřovali rovnou domů, protože se museli přichystat na 3,500 kilometrů dlouhou cestu do Portugalska. Zde se budou 2 dny připravovat na nové trati v Portimau a o víkend později závodit 1° round Světové serie WSK.

Pondělí 14. Června 2010

Během uplynulého víkendu se konal ve Vysokém Mýtě již 4. podnik Mistrovství Slovenska a Moravský pohár. Nemohli chybět naši jezdci, kteří se pravidelně těchto závodů zúčastňují. Jan Filip - Rotax Junior a Tomáš Kyselý - Rok. 

Více se dařilo Janu Filipovi, kterému ale možný dobrý výsledek zhatilo stání na brzdě! Všichni si to určitě pamatujete, že při přestupu z malé do velké motokáry jste měli tyhle problémy. Ale zpět k výsledkům!

V měřáku se ani jeden neumístil na špici a v 1. jízdě Tomáš po kolizi nedojel a Honzík skončil až 12. Ale na co se dalo koukat byla rozhodně 2. jízda! Tomáš se posunul polovinou pole na 11. a Honza těsně pod podium na 4. místo! Oba dva předvedli několik skvělých předjížděcích manévrů a i to, že podvozky Maranello v rukou Jiřího Machače rozhodně fungují!

Ale třetí jízdy už za tolik nestála. Ve třídě Rotax junior uteklo Honzovi 2.místo díky nefungující brzdě, která během posledních pár kol přestala brzdit a Tomáš se při jednom z mnoha předjíždějícíh manévrů srazil a propadl se do středu pole.

 Další závod na programu je MČR také ve Vysokém Mýtě tento víkend!

Sobota 12. Června 2010

V galerii si můžete prohlédnout fotky s posledních dvou závodů WSK evropské série. Protože teď už naše sourozenecké piloty čeká WSK Světové!

Přihlášení už jsme a první závod máme společně s WTCC v Portimau na přelomu Červnu a Července! O všem vás budeme informovat!

Středa 9. Června 2010

Dlouho žadná novinka. Omlouvám se, ale byli jsme všichni zaneprázdnění! Maturita, závody, zkouškové období, spousta chystání! Ale co se za poslední měsíc událo?

Mistrovství ČR Sosnová 21. - 23. Května

Mistrovství SR a Moravský pohár 29. - 30. Května

WSK Euro serie Sarno 2. - 6. Června

Poslední závod evropské serie WSK a tak jako loňský rok, doposud s nejlepším výsledkem sezóny! Není to sice podium, ale Zdeňkovo 7. místo ze Sarna je letošní maximum týmu! Ale nebylo to zdaleka vůbec tak jednoduché, jak by se mohlo zdát při sledování přímého přenosu na Rai SPORTu. A Tereza vše podtrhla P11 po startu ze samotného chvostu pole.

Během 2 tréninkových dnů se nedalo určit jak si na tom naši sourozenci stojí! A proto se vše ukázalo v 2. pátečním tréninku, ve kterém museli mít všichni piloti krabičky. Zdeněk mohl být nadšen, protože vše nasvědčovalo možnému postupu do SuperPole. Zato Tereza nedokázala zopakovat svoje rychlé časy z předešlého dne.Ardigo, Zdeněk, Cesetti

Bohužel kvalifikace byla pro oba naše piloty zklamáním! Zdeněk o 18 tisícin sekundy utekl postup a musel se zpokojit ze 14 a Tereza byla až 19. Zde se ale můžete podívat na výsledky kvalifikace, jak je celé pole neskutečně vyrovnané!! 

Ale ani v Sobotu během všech tří jízd ani jeden neukazovali žádné přesvědčivé výkony! Pořád se pohybovali na rozhraní první a druhé desítky. Zdeňkovi se nedařili starty, které naopak Tereza zvládala. Většinou Zdeňka i přestartovala. Po celém dni se měli jezdci nad čím před spánkem zamyslet, když Terezu čekalo druhý den v Neděli prefinále z 13. a Zdeňka z 10. místa.

Naštěstí Neděle je a byla uplně jiný den! Je sice pravda, že v 2.zatáčce prefinále se naši sourozenci srazili, Tereza po neférové ráně od pozdějšího vítěze DeVriese ohla svou levou spojovačku o pilota před sebou a nemohla zatočit do pravé zatáčky! Bohužel pro náš tým se zrovna v tu chvíli tam objevil Zdeněk. Tereza závod zakončila o zatáčku později a Zdeňka čekal nelehký úkol. Dojet a předjet 6tičlenou skupinku. Podařilo se mu to v rekordním čase a dostal se zpět na 10. místo. V závěru ještě stihl dotahovat 8. a 9. Ardiga s Cooperem, které už ale nestihl.Mechanici v akci - Jiří a Zolo

Takže do Finále šel Zdeněk opět 10. a Tereza 3. od konce na skoro nových gumách! A to se ji taky hodilo! Po startu si držela odstup, aby se nezamotala do nějaké bouračky a pak si brala jednoho po druhém. V závěru si už dojela pro místo hned za desítkou. 11. Zato Zdeněk jel asi nejnudnější závod. Ale právě ty  bývají ty nejtěžší! Po startu skvěle předjel v 2. zatáčce celý vláček pilotu a nebýt na poslední chvíli provedeného obraného manévru Mistra světa 2009 Kozlinského, mohl být Zdeněk i 3. Ale i 5. místo po prvním kole bylo vynikající! Ale to bylo asi tak všechno. Ve zbýlé části závodu Zdeněk zajížděl stále stejné časi, ale to nestačilo na bezkonkurenční Vortexy, kteří mu ujížděli a ještě dva předjeli. Takže nakonec dojel na letošním maximu 7.

Nezbývá než stále pracovat, ať se to do Světové série WSK ještě zlepší! Máme toho dost co dohánět!

Zde se koukněte na všechný výsledky: Finále, Prefinále, Pořadí po jízdách, kvalifikace

A nakonec pořadí WSK pilotů a týmů.

V týmech jsem skončili na fantastickém 6. místě. Hned za všema továrníma týmama Kosmic, Tony kart, CRG, Birel... a skončili jsme 1. ze soukromých týmů!!!

Mistrovství SR a Moravský pohár 29. - 30. Května

Týden po českém mistrovství se v rakouském Brucku konal Moravský pohár. Jan Filip byl jediný náš vyslanec. Počínaje letošní sezónou jezdí Honza"velké" káry. Ale vůbec se v 17i členém poli neztratil. Pravda, meřený trénink by se nedal popsat za úspešný, zato v jízdách ukázal, že ti rychlejší můžou klidně skončit za ním!

Nejvíce se ukázal v jízdě č°3, kdy na vodě dojel 4. I s hodina! Celkově skončil o pár bodu pátý.

Na kompletní výsledky se podívejte zde

Tomáš MČR SOSNOVÁ

Mistrovství ČR Sosnová 21. - 23. Května

2. podniku MČR se z Hagemann racin

g teamu zúčastnil pouze Tomáš Kyselý se svojim Rokem. Závod byl jak už to v Lípě bývá dost netradiční. V pátek se nedalo trénovat!! Sobotu zase všechny jezdce potrápil

déšť. Na kterém se mimochodem ukázal jak Tomáš za volantem, tak Jirka jako mechanik. Všem ukázali, ale v měřeném tréninku již na "suchých" to Tomovi už nevyšlo! Skončil s necelou vteřinou ztráty 9.

Zato v jízdách se vždy poposunul o několik příček vpřed. Pokaždé dojel těsně za první pětkou nejlepších, dvakrát šestý!! Jestli to takhle půjde dál, zachvilku bude Tomáš atakovat podium! Snad se mu to povede hned na dalším Mistráku v Mýtě konaný za měsíc!

 Úterý 11. Květen 2010

Letošní zatím nejúspěšnější závod sezóny?! Tak by se asi s největší pravděpodobností dal popsat závod v Belgii! Poháry jsme sice nedovezli, ani výrazných bodových získů jsme nedosáhli! Ale jde vidět ten posun vpřed. Závod od závodu je to lepší a jsme více vidět.

Senzace se zrodila už v páteční kvalifikaci, kdy se sourozenci Grómanovi postarali o největší rozruch dne. Skončili totiž na 2. a 3. místě hned za vítězným Cooperem. Kvalifikace zde. A letos vůbec první Superpole bylo tady pro oba naše závodníky! V sobotu ráno si vyjeli Zdeněk 6. a Tereza 9. místo. Vůbec né špatné výchozí pozice do kvalifikačních jízd.Start 2. jízdy - st.č.19 Tereza - st.č. 18 Zdeněk

Sice pro Zdeňka 3. řada na startu 1.kvalifkační jízdy a ještě z "venku"! po první zatáčce se to neukázalo jako problém. Zdeněk se před zraky všech prosmýkl na čelo pole. Ke konci podlehl jedině angličanovi Cooperovi, ale ostatní nechal za sebou. Tereza si zazávodila v těžkém závodě ve středu pole a nakonec protnula cíl jako 15.  1.jízda

V další jízdě už se Zdeňkovi nepodařilo vzdorovat nezastavitelným Vortexům. Dojel těsně 6. což se ztrátou více než O.3s na kolo nebylo vůbec špatné. I Tereza zajížděla lepší časy než Zdeněk a vyneslo ji to posun o pár příček vzhůru. 2.jízda A třetí poslední jízda? Zdeněk měl plné ruce práce udržet skoro celé pole za sebou. Ale podařilo se mu to v posledních fázích závoda a součet trestných bodů mu vynesl skvělou druhou řadu do Prefinále. Tereza po střetu z úvodu závodu už jenom doháněla. Nakonec z toho nebylo marné umístění. Rošt Prefinále

A v Sobotu, večer "před bouří", se u nás ve stanu objevil Yanek Sterzel a Ronnie Ghezzi z časopisu TKart. Video můžete zhlédnout na Youtube! Objevuje se tam i náš motorář Petr Machač XD

Neděle se už nenesla v takovém úspěšném duchu! Štestí se nás drželo v Sobotu, ale v Neděli už bohužel ne! Tereza odstoupila v polovině závodu se zadřeným motorem. I jejího bratra tížily technické problémy. Již od prvního kola cítil, že s motorem je něco špatně! To ale nic nemění na tom, že opět skvěle odstartoval a dostal se na druhé místo, ale jeho jezdecká chyba v 2. kole ho stála spoustu míst a naději na přední pozice. Bohužel motor nevydržel a v posledním kole odmítl jet dál.

A ten kdo projel cílem finále dřív byla opět Tereza! Je to právě ona, která podáva lepší výsledky ve finálových jízdách. Po stíhací jízdě se dostala až na bodované příčky! Opět se ukázala jako velká bojovnice, když z posledních míst propracovala dopředu! Škoda že technický problém postihl Zdeňka i ve Finále. Šroub, který drží pravý přední brzdový třmen nevydržel a už ve formovacím kole prasknul. Po jízdě jsme ho vytáhli ve dvou kusech! A jak se to projevilo? Zdeněk nemohl vůbec brzdit přední brzdou. Jenom levým kolem! Což se projevilo jak na čase na kolo, tak na celém závodě!

Výsledky najdete opět v sekci Racing team.

Čtvrtek 6. Květen 2010

4. závod Euro seriálu WSK právě začal! Tentokrát se jede v belgickém městě Genk. Včera a dnes probíhalyvolné tréninky, zatím bez krabiček. Zítra v Pátek nás čekájí dva volné tréninky a kvalifikace. Výsledky najdete na oficiálních stránkách serie WSK. Nebo časový harmonogram a live výsledky.

Držte náší dvojici palce, ať už prolomí umístění z první desítky.

Starší zprávy...