Čeština (Česká republika)English (United Kingdom)Deutsch (DE-CH-AT)
PDF Tisk Email

 

CIKFIA TV.JPG

Video sourezenecké dvojice Terezy a Zdeňka, stačí kliknout.

 

 

 1°Mistrovství Evropy ve Wackersdorfu - 7. - 10. Června

Boje o Evropu začali ve Wackersdorfu

Nedaleko českých hranic se na neměcké trati bojovalo o tituly Mistra Evropy. Tereza a Zdeněk do bojů během celého víkendu výrazně promlouvali. Tereze v kategorii KF2 uniklo pole position o pouhé 4 tisíciny sekundy a mezi 120 závodníky skončila 2!! Zdeněk mezi nejlepšími jezdci s převodovkou ve třídě KZ1 se probojoval z 24. až na fantastické 6. místo v Evropě.

O největší překvapení se postarala Tereza už ve čtvrtek odpoledne v kvalifikaci. „Rychlá jsem během všech trech tréninků byla, ale že bych bojovala o vítězství v kvalifikaci… Nakonec mi to o 0,004 s uniklo“ hodnotila Tereza. Jenomže neměla nic vyhráno, do finále ze 120 postupovalo pouhých 34 jezdců. V 6-ti kvalifikačních jízdách dojet co možná nejlépe. „6x startovat z první řady bylo asi to největší vzrušení. Taky jsem dvakrát dostala napomenutí, že jsem při letmém startu jela až příliš rychle. První jízdu jsme jeli ještě na suchu, v posledním kole jsem předjela a vybojovala tak 2. příčku. Pak přišel déšť a s tím i moje obavy z vody. Ale nebylo z čeho. Jednou jsem dojela 2. a jednou 3. V sobotu se už jeli tři zbývající jízdy na suchu. A ztratila jsem trochu svou rychlost. Večer jsme ale při kontrole motoru přišli na to proč. Po oba dva dny jsem podávala takřka bezchybné výkony a 4. místo do 1. nedělního finále je určitě dobrá pozice.“

Zato Zdeňkovi se páteční kvalifikace nepodařila. Ve volných trénincích zajížděl časi kousek za 1.desítkou, ale v kvalifikaci zajel až 24. čas a nic nenasvědčovalo dobrému víkendu. „Po kvalifikaci jsem byl hodně zklamaný. Během tréninků šlo vše dobře, takže nevím co se stalo. Stačilo zajet o 1 desetinu sekundy rychleji a byl bych 14. To je 10 pozic a neskutečná vyrovnanost. Do všech třech kvalifikačníchjízd jsem pokaždé startoval až 24. Ale v jízdách se mi dařilo probojovávat vpřed. Jednou jsem dokonce dojel až na 11. příčce. Posun na 15. Místo do nedělního prefinále byl zasloužený.“

Nedělní boj s počasím 

Počasí jezdce prověřovalo během celého víkendu, ale zdaleka nejvíce v neděli. Dopolední program se odjel za vydatného deště, odpoledne se již jezdilo na suchých pneumatikách. A smůla, ktera se Terce zatím vyhýbala, přišla v Neděli. Po startu si udržela 4. příčku. Ale v 8. kole ji na mokré trati vytočil Španěl Gil. „ Na mokru stačí jenom trochu přistrčit a už jsem byla v hodinách. Spadla jsem až na samotný chvost pole a bylo po nadějích. Mistr Evropy v mojí třídě vzejde ze čtyř finálových jízd. Dvě tady v Německu a dvě v Anglii na začátku července. Takže bylo nejdůležitejší bodovat, což se mi po tak skvělém začátku nepovedlo. V 2. Finále byl už návrat zpátky na špici nemožný. Posunula jsem se o 10 pozic na 18. příčku, ale v poli samých mladíků je to jak na houpačce. Budu muset znova bojovat v Anglii.“ uvedla značně zklamaná Tereza, protože víkend byl velice nadějně rozjetý.

Nováček ve třídě KZ1 6. na Evropě

Ten kdo se vody nemůže nabažit je mladší ze sourozenců Zdeněk. Na mokré trati patří mezi nejrychlejší a ne jinak tomu bylo i v dopoledním prefinále. Na startovním roštu mu patřila 15. příčka, kterou během 17kol proměnil v 5. v cíli. „Nevím čím to je, nikdy jsem si vodu nepřál, ale letos by mi vyhovovalo, kdyby pršelo neustále. Už po prvním kole jsem byl 9. a zajížděl jsem jedno rychlé kolo za druhým a posouval jsem se kupředu. Ke konci závodu jsem dojel třetího a čtvrtého, ale už jsem je nestihl předjet. Jelo se mi opravdu skvěle“ řekl Zdeněk po zdařilém prefinále.

V kategorii KZ1 se titul mistra Evropy uděluje pouze po jednom jediném závodu, takže Zdeňka a dalších 33 závodníku čekalo 25 kol dlouhý závod, na jehož konci bude znám mistr Evropy pro rok 2012.

A Zdeněk nezačal vůbec špatně. Skvěle odstartoval, ale prvních pár kol se propadl o pár pozic, které se poté snažil vybojovat zpět. „První 3-4 kola jsem celou tratí jenom klouzal, byl jsem rád, že jsem zůstal na trati, pak se gumy chytily a já zajížděl časy srovnatelné s vedoucí skupinkou. Ke konci závodu ale ještě trochu zrychlili a pomalu začali ujíždět. Byl to letos můj nejlepší závod! Chtěl bych poděkovat týmu Kosmic, technika se nám podařila společně nastavit a fungovala na jedničku. 6. místo ve třídě KZ1 v mé první sezóně!“ netajil Zdeněk své nadšení, který skončil jako nejlepší z Čechů.

Mistrovství Evropy KZ1

Finále- 1. Jorrit Pex, 2. Davide Fore, 3. Arnaud Kozlinski, 6. Zdeněk Gróman 

Prefinále 

Mistrovství Evropy KF2

1. Závod – 1. Charles Leclerc, 2. Max Verstappen, 3. Thomas Krebs, 28. Tereza Grómanová

2.   Závod – 1. Max Verstappen, 2. Ben Barnicoat, 3. Dennis Olsen, 18. Tereza Grómanová 

Zdeňka v blízké době čeká již třetí závod evropské serie WSK, na kterém bude určitě chtít navázat na skvělý výsledek z Wackersdorfu a Terezu za měsíc druhý podnik Mistrovství evropy v Anglii. Určitě se oba jezdci předvedou v tom nejlepším světle. 

Tady si můžete přečíst tiskové zprávy CIK-FIA, kde ve třídě KF2 se výrazně zmiňuje Tereza a její výkon v kvalifikaci - First surprises at Wackersdorf

V galerii můžete nahlednout na pár fotek 

 

 

 1°Mistrovství světa v Japonsku -  Suzuka 17. - 20. Května 

SUzuka

Tereza získala v Japonsku první body.

 

 


 Sourozenci jsou opět v jednom kole. Zdeněk už je v polovině sezóny, má za sebou již 6 závodů, kdežto tereza teprve vyrazila na svůj první. A to hned na Mistrovství světa kategorie KF1 v japonské Suzuce. O víkendu 18.-20. Května . A jako jediný český zástupce a jediná žena v poli si vedla skvěle!!

„Během tréninků ve čtvrtek a v pátek jsem na nejrychlejší trochu ztrácela, šlo vidět, že v porovnání s ostatníma jsem letos najela podstatně méně kol“ hodnotila Tereza. Ale i přesto se v konkurenci čtyřicítky pilotů umisťovala na hranici 1. desítky, což tým hodnotil velmi pozitivně.

Program na sobotu a neděli byl o něco náročnější. Oba dny Terezu čekala kvalifikace, 2 kvalifikační jízdy a finale 1. a 2. „Skoro jsme se nezastavili. Z důvodu většího počtu pilotů, než je propustnost tratě, 34 jezdců, jsme museli absolvovat rozjíždky. Sobotní kvalifikace se mi moc nevyvedla, byla jsem 17. Ale mohla jsem být ještě o 2-3 místa výš. Ale jízdy jsem zajela opravdu dobře.“ A taky, že ano. Tereza po součtu trestných bodů šla z 5. řady do sobotního Finále1. Tam ji zradil po vydařeném startu karburátor a při výjezdu ze zatáčky se přes Terezu přehnalo pár závodníků. Skvělou stíhací jízdou dojela 11. „Po závodě mi mechanik řekl, že jsem byla stejně rychlá jako vítěz, místama i rychlejší. Bohužel jsem hodně ztratila v úvodu závodu a to už se v takhle vyrovnaném poli těžko dotahuje.“ V 2. Finále to už někdo nevydržel a hned při startu sestřelil ž závodníků společně s Terezou.

V neděli ve warm upu potrvdila, že i přesto, že je jediná dívka, je pekelně rychlá. Se svým týmovýk kolegou, místní závodník Daiki Sasaki, obsadili 1. a 2. místo. V měřeném tréninku ztratila pouhou desetinu a její čás stačil až na 7. místo.

„V 2.rozjíždce mě vyndali ven hned při startu a nakonec jsem to dotáhla na 13. Příčku a tam jsem taky startovala do 1. nedělního finále. Ale už se mi to nepodařilo dohnat. V 1. finále 11. A v 2. Finále to už vypadalo lépe. Jenomže jsem dlouho bojovala s místním a pak už mi zbytek pole ujel. Na lepší než 12. to nestačilo.“

I přesto Tereza získala body a průbězně figuruje na 13. Příčce. Další závod seriálu Mistrovství světa jí čeká až v Říjnu v Číně na trati v Macau.

Ale už za 3 týdny jede Mistrovství Evropy v německém Wackersdorfu. Pojde tam i bratr Zdeněk ve třídě KZ1 (s řazením) a doufejme, že se mu tentokráte vyhnou technické problémy. Na posledním podniku ve Francii totiž odstoupil z 9. pozice kvůli zadřenému motoru. V sobotním finále ale zajel skvěle, když za vydatného deště dojel z 9. po startu z posledního místa!

 

Finále 1: 1. Camponeschi, 2.Sasaki, 3. Bazs, 11. Tereza

Finále 2: 1. Camponeschi, 2.Sasaki, 3. Tiene, 29. Tereza

Finále 3: 1. Camponeschi, 2. Tiene, 3. Verstapen, 11. Tereza

Finále 4: 1.Fore, 2.Sasaki, 3.Camponeschi, 12. Tereza 

 

 

 1°WSK Euro  -  Sarno 12. - 15. Dubna 

Zdeňkovi proklouzlo podium mezi prsty.

 

A to doslova. Na prvním podniku Evropské motokárové serie WSK se Zdeněk během víkendu propracoval z né příliš lichotivé 23. pozice v kvalifikaci až mezi nejrychlejší muže kategorie KZ1. Celý nedělní závod bojoval v čelní čtyřčlenné skupince závodníků, když mu 3 kola + 2 zatáčky před cílem praskl řetez. A bylo po nadějích. Přesto byl Zdeněk největším překvapením víkendu.

„Ano, je to tak. Jako jediný nováček v této kategorii KZ1 (motor s řazením) si zatím na všechno zvykám. Od mala jsem závodil na strojích s jednou rychlostí a odstředivou spojkou, a teď mám těch rychlostí 6 a spojku pod volantem.

Po loňské úspěšné sezóně v kategorii KF1 (8. na Mistrovství světa) mě čekala další výzva. První 4 závody jsem bral jako trénink, čas na přestup, ale v tak vyrovnaném poli kdy celá dvacítka jezdců má šanci na vítězství jsem se zatím pohyboval na začátku 2. desítky.“

Zdeněk už odjel 1. závod roku Winter cup a italskou serii WSK Masters a nejlépe si připsal 11. příčku.

„Ale zde v Sarnu to bylo úplně jiné v Pátek ráno začalo pršet a nepřestalo až do neděle. V prvním tréninku jsem sice dostal od nejlepších 6 sekund, ale s týmem Kosmic jsme zapracovali jak na nastavení podvozku, tak na samotné jízdě. A stále jsem se zrychloval.

Kvalifikace se mi nepodařila a skončil jsem až 23. Nic jsem v ní totiž díky zamlžených brýlí neviděl. To ale nebyl případ 2. sobotní jízdy kdy jsem dojel o necelou sekundu 2. A to ze startu až z 18. místa.

Ve finále 1 v sobotu podvečer jsem se po startu z 5. Řady nevyhnul menším strkanicím v úvodních kolech. Ale poté jsem postupně stahoval a z pátým nejlepším časem jsem dojel 8. Chybělo mi pár kol a dojel bych ještě lépe. Ze svojí rychlosti v závěru závodu jsem byl sám překvapený.

Všichni totiž říkají, že jízda s řazením je na vodě mnohem náročnější. Motory mají totiž rychlý nárust výkonu a tak stačí přidat víc plynu a zadní kola se začnou protáčet a motokára stojí .

Práce s plynem se mi dařila i v neděli. Utvořila se 5ti člená skupinka, které zbytek pole nestačil. Pro překvapení všech jsem byl jejím členem. Dvě skvělá 4. místa mi zaručila 5. příčku na startu velkého finále, kde už šlo o všechno.

Tam už víte co se stalo. A přitom to vypadalo tak dobře. Po startu jsem se dostal na 3. příčku. Neustále jsem o ní ale musel bojovat a tak to bylo nahoru dolů. Poté se pole uklidnilo a já postupoval kupředu. Ze 7. postupně až na 4. A tam, i kdyby bylo nejhůř i dojel. Utvořili jsme si dostatečný náskok před ostatními pronásledovateli. Bohužel řetez, který se dával fungl nový nevydržel. Navíc 3. v cíli Jonathan Thonon dostal po závodě penalizaci 7 sekund.“

  1. Rick Dreezen 2. Bas Lammers 3. Hanssen Joey

Další závod Zdeňka je ve Francii 3. – 6. Května. Určitě se mu podaří navázat na tento skvělý závod.

 

 

 1°WSK Masters Muro Leccese - LaConca

 

Zdeněk slavil v sobotu 3.3. své 21. narozeniny a tak si v neděli během Finalové jízdy dopřál menší ohňostroj! 

Tak by se teda dalo popsat co se mu přihodilo. Nevíme přesně co se stalo z motorem, ale z výfuku vystřelil hustý bílý dým. I přesto by se víkend dal považovat za úspěšný.

Při pohledu na startovní listinu musí být každému jasné, že z 26 startující všichni patří mezi to nejlepší co v současné době v motokárách jezdí. A tak přestup není úplně snadný.

Oslava

Během středečních a čtvrtečních 8 tréninků po 15minutách není pro Zdeňka snadné dohnat těch tisíce kilometrů, které mají všichni najeto. Je jediný nováček!!

Ale tím se nenechá zastrašit. Sice v kvalifikaci ztratil necelou půlvteřinu, ale v závodech už né víc než 2 desetiny.

Bohužel se mu v 1. sobotní  jízdě nepodařilo zopakovat skvělý start z finále Winter cupu, ale navíc se společně s dalšími 6 závodníky "pohnul v blocích" a dostal 10. A 10 vteřin je nemožné smazat. Bohužel trest dostal i týmový kolega Armand Convers ze 4. místa. A tak startovali 24. Zdeněk a 18. Convers. Zdeněk se po stíhací jízdě posunul o 8 příček.

Přesto to na lepší než 20. místo na roštu 1. finále nestačilo. O to víc ale zářil výkon v 16-ti kolovém finále v sobotu odpoledne. Nechal za sebou trojnásobného vítěze World cupu Jonathana Thonona a i Base Lammerse pilota Pragy a dojel si pro první mistrovské body. Finále vyhrál ital Marco Ardigo.

A večer Zdeňkovi zazpívalo cca 120 lidí  "Tanti auguri" (vše nej k narozením) na oslavu narozenin v Tonykart hospitality.

Bohužel jak pěkně skončila sobota o to hůř začala neděle. Hned v 3. zatáčce 1. závodu pilot CRG Fabian Federer nabral Zdeňka a ten se otočil, zdechl mu motor a byl konec. V jízdě na to předvědl ještě lepší stíhačku než ve finále. Z 25 -> na 13. Rošt 2. finále

Ale v tom hlavním finále to vypadalo nadějně do 7. kola, pak se motor začal postupně zhoršovat až v 15 kole skončil úplně. Obláček dýmu se držel nad tratí skoro celé kolo. Finále

Na finále se můžete podívat na youtube.com, časopis T-kart jako obvykle všechno natáčel. čas 13:50 jde vidět můj konec...

poté si můžete přečíst článek na Kartcom.fr o celém týmu Kosmic na WSK Masters 

 

Pondělí 27. Února - Odjezd na 1°WSK Masters Muro Leccese - LaConca 

 

"Už zítra v odpoledních hodinách odlétám na svůj druhý závod sezóny v KZ. Náš společný cíl, mě a týmu, je dostat se do první desítky."

Uvidíme jak se to Zdeňkovi podaří, protože jeho konkurence bude rozhodně veliká. Posuďte sami - Startovka KZ1

Během středy a čtvrtka ho čekají 4 treninky za den. V pátek kvalifikace a podle loňského modelu je na programu v sobotu i v neděli dvě kvalifikační jízdy a jedno finále. Program

Vše můžete sledovat LIVE 

 

 

"O zábavu se starali i sami sportovci. Trenér roku Zdeněk Gróman starší u řečnického pultíku špičkoval se svým synem a osmým mužem kategorie jednotlivců Zdeňkem Grómanem mladším. Dohadovali se ohledně pojetí a vstřebávání motokárových tréninků, ale k rozsáhlé rodinné rozepři naštěstí nedošlo."

To se píše v pondělním opavském a hlučínském Deníku. Protože moderátor Radek Šilhan využil toho, že se na pódiu objevili oba Zdeňci. A ani jeden toho druhého nešetřil!! Celý článek si můžete přečíst zde

Výsledky, kategorie jednotlivec: 

1. Lucie Vinárková (Taekwon-Do TTF Škola Taekwon-Do ITF Opava), 408 bodů.

2. Tomáš Petreček (extrémní sporty SK SP Kylešovice), 363 bodů.

3. Zuzana Gardavská (lyžování na trávě TJ STAR Suché Lazce) 326.

4. Jan Vrchovecký (Taekwon-Do TTF Škola Taekwon-Do ITF Opava) 255 bodů.

5. Jiří Hruška (jezdectví JK Opava Kateřinky) 212 bodů.

6. Marek Stromský (dostihový sport Hřebčín Albertovec) 210 bodů.

7. Ondřej Honka (atletika Sokol Opava) 149 bodů.

8. Zdeněk Gróman (motokáry kat. KF1 Hagemann Racing Opava) 142.

9. Jan Gardavský (lyžování na trávě TJ STAR Suché Lazce) 118.

10. Jakub Šiřina (basketbal BK Breda & Weinstein Opava) 101 bodů. 

Trenér roku: 

Zdeněk Gróman (motokárový trenér Hagemann Racing team Opava). 

 

Trenér roku 2011

25. Února 2012 - Sportovec okresu Opava za rok 2011

 

Ve Slezském divadle v pátek podvečer bylo rušno. Rozdávali se totiž ocenění za sportovní úspěchy v loňském roce. Mezi jednotlivci byli ocenění nejlepší kolektiv, nejlepší postižený sportovec, nejlepší junioři, ale hlavně cena pro nejlepšího trenéra! Toto ocenění právě obdržel otec Terezy a Zdeňka, Zdeněk Gróman a byl jednou z hvězd večera!!

Zdeněk mladší se umístil mezi jednotlivci na 8. místě.

Celým večerem prováděla Miss ČR a Europe 1997 Monika Žídková.

 

 

 

 

 

Omlouváme se za špatnou kvalitu fota...

 

Příprava před startem

24. Února 2012 - 17. ročník Winter cup Lonato


 Žádný ze sportovců, ať už je to atlet, tenista, hokejista, by neměl nastoupit do zápasu bez předchozího tréninku. A tak to taky zatím platilo i pro všechny mé sezóny. První jsem absolvoval nespočet kol a až pak jsem vyrazil na první závod. 

 

Posledních pár let jsem musel toto předsezónní "rozjetí" absolvovat v Itálii už na rozhraní ledna / února. Protože první závod sezony je Winter cup v polovině února.

Bohužel letos celou Evropu včetně Itálie, sužovali velké mrazy a chumelenice.

 

Proto jsem na první závod sezony, už 17. ročník Winter cupu na trati v Lonatě (Itálie), dorazil už v pondělí, abych dohnal to co jsem nestihl.

 

Přestup do kategorie KZ mi ze začátku dělal značné problémy, jiný styl jízdy, převodovka a řízení častečně jednou rukou. Tohle jsem musel všechno dohnat během 4 tréninků denně.

 

Neustále jsem se zlepšoval, ale konkurovat těm nejlepším jsem stále ještě nemohl. A tak během pátečního odpoledne jsem v kvalifikaci skončil přesně uprostřed pole 72 pilotů se ztrátou necelých 4 desetin. Kvalifikace sk. 2 Kvalifikace sk. 1

 

Během tří kvalifikačních jízd byl hlavní úkol co nejlépe natrénovat startovní procedury a posunout se startovním polem z 9. řady vzhůru. Ne vždycky se mi to podařilo, navíc v 2. jízdě mě potkala havárie a musel jsem předčasně odstoupit. Ale bylo patrné, že si s novou technikou ( řadící pákou ) začínám rozumět. 

 

Nebýt té zmíněné kolize, postoupil bych mezi 28 závodníky přímo do finále. Bohužel jsem musel startovat v opravné jízdě, ve které se bojuje o posledních 6 volných pozic na startu Prefinále a Finále. Pořadí po jízdách  

 

Startoval jsem až z 12. místa, takže mě čekalo minimálně 6 předjížděcích manévrů abych se do finále vůbec dostal. Ještě před samotnou "opravkou" se kolem mé motokáry točilo 6 lidí a snažili se z mého stroje dostat maximum. I samotný šéf Tony kartu a Kosmicu, pan Robazzi. Kdybych nepostoupil, mrzelo by mě to o to víc, když jsem viděl s jakým zapálením pracovali.

Naštěstí to vyšlo. Opravka je vždycky hop nebo trop a podle toho to taky vypadalo. Spousta bouraček a proto jsme i část z patnácti kol jeli ve "SLOW" ( obdoba Safety caru). Po restartu  jsem ale nezaváhal a poskočil jsem z 10. na konečnou 4. postupovou příčku. Opravna jizda 

 

Jenomže potom začalo pršel a Warm up pro finalisty se jel na mokrých gumách. Tam jsem překvapil i sám sebe. Jízda na mokru je s převodovkou ještě těžší, ale mi se podařilo zajet 4. čas. Warm up Finalist

 

Finále

Děšt rychle ustal a prefinále třídy KZ2 se jelo na polosuchu/polomokru. A to mi sedělo ještě víc. Po startu z 32. místa jsem se vyhnul snad každé havarii. I té předstartovní kde skončil jak první jedoucí Marco Ardigo tak i David Fore. Posouval jsem se víš a víš, až jsem byl i před holaňdanem Basem Lammersem na 9.místě. Skok o celých 23 pozic. Bohužel se mu to nejspíš nelíbilo a tak mě trochu postrčil ven ze stopy.

I přesto byla moje konečná 13. příčka milým překvapením úplně pro všechny. I tým nešetřil chválou. Prefinale

 

Ale stále mám co zlepšovat. Hlavně přesnost při řazení. Ta mi totiž chyběla v samotném Finale. Podařilo se mi skvěle odstartovat, dokonce jsem přestartoval i přede mnou startujícího Patrika Hajka, který má za sebou letité zkušenosti z touto kategorii. A já se nezastavil. Postupoval jsem až na 8. místo. Přede mnou jela už jenom vedoucí skupinka. Bohužel jsem poté párkrát špatně zařadil, piloti za mnou se na mě dotáhli a předjeli. Trochu mě to rozhodilo, ale ke konci 25 kolového finále jsem začal zase zajíždět rychlá kola. Cílovou čáru jsem protnul na 15. místě a mezi nováčkama jsem byl jednoznačně nejlepší! Vysledky  Finale 

 

Během celého víkendu šla vidět vzestupná tendence a neustále jsem se zlepšoval. Jak v čase na jedno kola, tak i na vyrovnanosti svých kol.

A hned v úterý zase odlétám na 1.závod serie WSK Masters do Muro Leccese, kde bude opět startovat celá špička a já se pokusím dostat opět mezi ně a co možná nejvýšše.

 

V galerii najdete nějaké fota. 

 

 

 

 20. Ledna 2012 - Zlatý volant

 

Zdravím Vás po dlouhé době, z nepochopitelných důvodů byl náš web nějakou dobu mimo provoz, ale již jsme zpět.

 

A hned přinášíme radostnou zprávu. Včera ve čtvrtek 19. ledna se konal gala večer 35. ročníku ankety Zlatý Volant v Paláci Žofín v Praze. Byly předány ceny pro nejúspěšnější závodníky motorsportu, včetně motokár. A letos se konečně podařilo Zdeňkovi dosáhnout hlavní ceny. Od roku 2005 kdy se pravidělně umisťoval na 2. a 3. místě, letos nechal všechny soupeře v anketě novinářů za sebou.

 Celým večerem provázel Petr Dufek, zakladatel ankety a šefredaktor SportPress magazínu, za doprovodu modelky Ivy Kubelkové. 

 

Motokáry :

1. Groman Zdeněk - 131 bodů

2. Toman Libor - 84

3. Forman Jiří - 56

4. Midrla Jan - 47

5. Kout Adam - 41

6. Gromanová Tereza - 23

 

Velice potěšující je i 6. místo Terezy.

 

Sestřih z večera můžete sledovat na ČT4 Sport 31.1. 2012 ve večerních hodinách.

Kompletní pořadí ve všech kategoriich najdete na zlatyvolant.cz

 

 

17. Listopadu 2011 MS Suzuka

 

V letošní sezóně vzešel světový šampion v motokárách třídy KF1 (KartFomula1) ze seriálu 5 závodů. A ne, jako tomu bylo v předešlých ročnících, pouze jeden závod, kde šlo o všechno. V sezoně 2011 Českou republiku reprezentovali sourozenci Tereza a Zdeněk Grómanovi a Libor Toman. A právě o víkendu 12. -13. Listopadu došlo v japonské Suzuce ke korunování Mistra světa v kartingu 2011.

Ještě před samotným víkendem bylo jasné, že Tereza bude chybět na tomto posledním závodě sezony. Ta využila možnosti se „poprat“ s dalšími 11 dívkami o sedačku ve VW Scirocco cupu. Bohužel tento CIK-FIA Women program byl naplánován na shodný termín na trati v Oscherslebenu, a tak se nemohla zúčastnit závěrečného závodu v zemi vycházejícího slunce. 

Zdeňka čekalo 10 hodinový let z Evropy na trať přímo v areálu Formule 1.  a do Japonska přijel se značnou motivací poskočit v bodování výše. Na Zdeňkovi šla lačnost po výsledku vidět už v pátečních trénincích. Hned dvakrát byl vůbec nejrychlejší na trati smáčené deštěm. I na hladkých pneumatikách to šlo. V sobotním warm upu byl Zdeněk 4. a i přesto, že v následující kvalifikaci svůj čas vylepší o necelou půl vteřinu, stačilo to na 6. Místo se ztrátou pouhých 128tisícin.

Skvělý start se ale povedl Zdeňkovi ve Finále 1. Protáhl se za skoro týmovýma kolegama z Tony-kartu a skoro celý závod kroužil těsně na 3.místě. Bohužel Zdeňka 3 kola před cílem radila technika a musel odstoupit ze skvěle rozjetého závodu.

Ve finále 2 Zdeněk havaroval už v pátem kole. To už tak bývá, když se startuje z úplného konce pole. Při jednom z předjíždění ho Japonec „zavřel“. Dokonce ta rána byla tak velká, že si Zdeněk ohnul rám a musel sáhnout pro náhradní. Ten se ukázal opravdu jako „náhradní“ a zdaleka nedosahoval takové přilnavosti.

To zapříčinilo až 14. čas v nedělní kvalifikaci a zdaleka nejhorší kvalifikační počin Zdeňka během celé sezony. Ale tím smolná neděle nekončila. V 1. nedělním finále totiž hned po 4 kolech vypověděl službu motor. A to už závod vypadal nadějně, výborný start do 1. desítky… Navíc ani v týmu nevěděli, kde by mohl být problém. Třetí odstoupení ze třech finálových jízd a to 2x po technických problémech. Opravdu smolný víkend.

V závěrečném finále už bylo všechno rozhodnuto, Mistrem světa pro rok 2011 se stal tak jako loňský rok Nick deVries, který oslavil titul vítězství v závodní kombinéze s fotkami mapující celou sezonu.

Zdeněk dovršil víkend 12.místem a po nadějích na posun na lepší než 8.místo na světe, se musel s tímto místem spokojit. Libor Toman skočil příčku za ním na 9.místě.

Určitě každý závodní pilot pomýšlí na vítězství, ale i první desítka na Světovém šampionátu 2011 v konkurenci necelých 40bodujících závodníku, je skvělý výkon, ukazující vyrovnanost po celou sezónu.

A Tereza i přes neúčast na posledním závodě skončila na 17. příčce a nejlépe bodující dívka v letošním roce.

 

Finále 1 zde

1.Karol Basz 2. Flavio Camponeschi 3.Ignazio D'Agosto … Zdeněk Gróman nedokončil

Finále 2 zde

1.Karol Basz 2. Yu Kanamaru 3.Nick DeVriesZdeněk Gróman nedokončil

Finále 3 zde

1. Ignazio D'Agosto 2. Nick DeVries 3. Karol Basz Zdeněk Gróman nedokončil

Finále 4 zde

1. Nick DeVries 2. Fujinami Kiyoto3. Sasaki Daiki… 12.Zdeněk Gróman

Celkové pořadí Mistrovství světa 2011

1.Nick DeVries 2.Alexandr Albon 3.Flavio Camponeschi…8.Zdeněk Groman 9.Libor Toman 17.Tereza Gromanová

 

Ve fotogalerii můžete zhlédnout několik fotek z Japonska a z okolí tratě. (po technických problémech už se fotografie zobrazují)

 

 

 9. Listopadu 2011 18:01 Japonského času

Motokárová trat v japonské Suzuce se rozprostírá v bezprostřední blízkosti svodidel proslulé zatáčky 130 R

V galerii najdete fotky ve větší velikosti

Trat 1Trat 2trat 3Trat 4Trat 5

 

Tereza v BMW M3

4. Listopad 2011 

 

Tereza si jela prohlubovat zkušenosti v cestovních autech za hranice na Slovakiaring, zatímco Zdeněk byl na posledním testování před odjezdem na poslední závod Mistrovství světa KF1 v japonské Suzuce. 

Výsledky můžete sledovat na stránkách CIK-FIA

 

 

 

 

 

 

 

 <--- Pro zhlédnutí onboard videa jednoho kola Terezy klikněte na fotku

 

 

 

Světt motorů

20. Října 2011 -  Epilog Brno

 

V úterý bohužel pozdě v noci byl tradiční týdeník Svět motorů s reportáží z brněského Epilogu 2011. Stačí kliknout --->

Dále můžete nahlédnout do fotogalerie kde jsou aktuální fotky z víkendu.

A na oficiálních stránkách automotodromu Brno můžete nalézt pořadí po každé hodině i konečné pořadí po 6hodinách závodů.

Konečné pořadí

 

 17. Října 2011 - Epilog Brno - 6h vytrLadies Teamvalostní závod cestovních aut

 

V delší pauze před posledním závodem MS v Suzuce, jsme se rozhodli nelenit a vyzkoušet taky něco jiného.

Byla to právě Tereza, které přišla nabídka, udělat závodní dívčí (ladies) team při vytrvalostním závodě na  6hod cestovních vozů v Brně, kde se sešlo na startu 22 aut.

Aby toho nebylo málo, že se tým skládal jen z děvčat, byl to tým i mezinárodní. Terezu doplnila Michaela Pešková ze Slovenska a Karolina Lampel – Czapka z Polska. Z Polska bylo i auto, kde na něm mechanici tvrdě pracovali, aby bylo všechno hotové… A cože to bylo za auto? Porsche Cayman…

Holky se sešly na trati ve čtvrtek odpoledne, aby mohly poprvé vyzkoušet toto auto! Miša i Karolína už mají za sebou spoustu odjetých kilometru v cestovním voze, ale pro Terezu to byla úplná premiéra ve všem.  Ve čtvrtek a pátek byly volné tréninky, kdy se hledalo nejlepší nastavení a dolaďovaly poslední detaily.

V měřeném tréninku vyjela Karolína 15.místo na startu. Nebylo to zrovna nejlepší, ale auto bylo rychle postaveno, aby se závod mohl vůbec jet. Žádný velký tunning neproběhl.

V sobotu ve 14.00 přišel start šestihodinového závodu. Startovala Míša a po skvělém startu to vypadalo, že půjde všechno tak jak má. Ale opak byl pravdou. Jelikož volné tréninky měly jen půlhodinu ukázalo se až v závodě, že auto dostává pěkně zabrat! Technické problémy s řazením a přehřívání oleje, mělo za následek delší zastávku v boxech. Jako druhá jela Tereza. Jejím cílem bylo hlavně nic nerozbít a co kolo se zrychlovat. Kolo od kola bylo lepší na čas a při posledním kole, když měla zajet do boxu ji praskla zadní pneumatika. Naštěstí dojela do boxů, kde gumu vyměnili. To samé se stalo i Karolíně, tentokrát s pravou zadní. Postupem času jak závod utíkal, se tým potýkal s dalšími problémy, ale hlavní bylo s tímto "surovým" autem dojet do cíle. Holky se s tím popraly, i když občas měly velmi málo k problému(výlet z tratě). Nakonec auto vydrželo a dojelo do cíle na 11. místě v celkovém hodnocení. V kategorii do 3500 obsadily holky bramborovou pozici. Ale při tom jaké měly během průběhu závodu problémy se to dá považovat za úspěch!!!!

Pro Terezu to bylo první svezení v autě a moc se jí to líbílo. Je to úplně něco jiného než závodění v motokárách. Jak samotné závodění tak i atmosféra okolo.

Uvidíme co přinesou další dny a příští rok 

 

 

 4. Řijna 2011 - Poslední podnik Mistrovství Slovenské republiky - Dunajská stréda.

 

Již jsme zde psali, jak to začalo jít Honzovi Filipovi za volantem motokáry Rotax Junior. A právě v posledním závodě sezóny se ukázal ještě víc. Měl teoretickou šanci skončit na 3. místě Slovenského mistrovství. A tuto šanci proměnil. Dokonce vyhrál tento závod a s jistotou si vybojoval titul 2.vicemistra.

Už v kvalifikaci zajel o pár setin sekundy pomaleji než 2.v celkovém pořadí Fulín, což byl první krok k úšpěchu. V neděli v první jízdě se ale nadřel ze všeho nejvíc. Po startu z vnější řady odstartoval 3. a poté v bojích v prvních kolech se ještě o malinko víc propadl. Honza se však nevzdal a dokázal se vrátit na 2. příčku.

V jízdě č.2 všechny překvapil výborným startem a odskočil svým pronásledovatelům a dojel si pro plný bodový zisk 25b. za vítězství. A v poslední jízdě mu už stačilo dojet na 2.místě aby si zajistil celkové vítězství v závodě a 3. místo v mistrovském bodování. A to se mu taky povedlo. Dojel sice třetí, ale před ním byl jeden z jezdců Moravského poháru, který má své vlastní bodování.

Takže letos vůbec poprvé vystoupil na nejvyšším stupínek. Gratulujeme!

 


21.Září 2011 Mistrovství světa Sarno

Tak jako se nezadržitelně blíží zima, blíží se i konec sezóny 2011. O uplynulém víkendu se totiž jel již předposlední podnik Mistrovství světa třídy KF1. A to vše v 30stupňových vedrech na úpatí italské sopky Vesuv.

Ve čtvrtek a pátek byly tradičně na programu pouze tréninky. Tereza i Zdeněk nepatřili k těm úplně nejrychlejším, ale ve většině tréninků potvrzovali první desítku. Ale ti kdo už závodili, byli piloti tříd KF3 a KF2. Ti zde jeli Světový pohár. Bohužel bez českého zastoupení.

Tím že nižší kategorie už závodily, dost to ovlivňovalo naše závodění pouze s časem. Trať se neustále měnila, ať už kvůli teplotě a slunci nebo množství naneseného prachu při karambolech a žduchanicích v závodech.

V sobotu dopoledne kolem 11hodiny celkem překvapil Zdeněk. Ten ačkoliv ve trénincích zajížděl časy ke konci první desítky, zajel v kvalifikaci skvělý čas. Byl první který nepokořil hranici 1:05, ale o pouhé dvě tisícíny sekundy. Byl 5. Tereze se nedopovedlo s přibývající gumou na trati dostatečně naladit podvozeka skončila až 13.

Finale 1

Tereze se podařilo ze 13. místa dobře odstartovat, avšak ve středu pole je vždycky mela. Při prudkém brždění do vracáku dostala ránu ze zadu. Zhasl ji motor a propadla se. Poté po skvělém návratu do závodu dojela 12. Zdeněk sice neudržel pátou startovní pozici, dojel 6. ale závod si po několika skvělých bojích užil.

 Finale 2

Nejlépe radši vůbec nekomentovat. Po startu a první zatáčce se celé pole seřadilo do jednoho vláčku. Při prudkém brždění po dlouhé rovince, jeden z pilotů nedobrzdil, nebo byl postrčen. Naletěl na zadní kolo, kterého katapultovalo vzhůru. Při dopadu, přistál přímo na Zdeňkovém řízení. Zdeňkovi nezbýválo než pomalu dojet do depa. A Tereza v druhém kole na dlouhé rovince nalepená na Liborovi Tomanovi. Společně přejížděli, když byl Libor natlačen na obrubník, který jeho motokáru rozhodil a vytočil do protisměru. Tereza se stačila vyhnout, ale za cenu výletu mimo trať.

Neděle ráno byla trošku naopak. Tereza v ranním Warm upu skončila 8. a Zdeněk se asi ještě po ránu neprobral, protože jeho dobré výsledky měli teprve ještě přijít. Zato v kvalfikaci skončili svorně jako bratr se setrou. Starší sestra Tereza byla 8. a mladší Zdeněk 9.

Finale 3.

Zdeněk sice startoval až 9. Start mu až tak uplně nevyšel a trochu se propadl, ale pak se pomalu začal tlačit dopředu. Start nic moc, ale skvělé první kola, kde se předjíždí a nejvíc bojuje. Bohužel byl z nepochopitelných důvodů o celou půl vteřiny pomalejší  v nejrychlejším kole. I přesto skončil na 4. místě, krok od podia. A pro Terezu dopadl závod stějně jako v 1.Finale 12. místem

Finale 4.

Skvělý start ve Zdeňkově podání. Ze čtvrtého místa na 2.místo v první zatáčce. Všichni už už věřili v to vytoužené podium. Protože po prvních kolech se Zdeněk společně s Albonem vyhli všem bojům a docela ujeli svým soupeřům. Bohužel se na Zdeňka přiřítil neskutečnou rychlostí pozdější vítěz Camponeschi. Byl v každém kole o 0,5s rychlejší. A 6 kol před koncem předjel Zdeňka o něco rychlejší polák Basz. Aby toho nebylo málo dostal Zdeněk +3 vteřiny penalizace za přejetí čáry ještě v době kdy svítila červená světla. A Tereza? ne všechno bylo v pořádku s motorem, protože měla jeden z nejpomalejších časů. Aby toho nebylo málo došlo pár střetům a až 16. místo.

Zdeněk předvedl jeden ze svých lepších víkendů a tím poskočil na 8.místo v průběžném hodnocení. A má ještě šanci poskočit v posledním závodě v japonské Suzuce, 10. - 13. Listopadu. Tereza se zatím drží na 16. pozici a pomýšlí na skok kupředu v rozhodujícím závodě. Doufejmě že se jim bude dařit alespoň tak jako Zdeňkovi tuto neděli.


 

7. Září 2011 MSR Trebatice + MSR Sosnová - Jan Filip

Nejenom Zdeněk s Terezkou z Hagemannu racing závodí! Jan Filip si už na začátku sezóny zvolil jakou svou prioritu Mistrovství Slovenské republiky v kategorii Rotax Junior, místo MČR, z důvodu vyšší kvality a většího počtu závodníků.

Po prvních nevydařených závodech, ale přišli první úspěchy! Již tři poslední závody dojel na 3. místě. Po pomalejším rozjezdu sezóny se zúčastnil dvou závodů Rotax Eurochallange, nabral potřebné zkušenosti, které využívá právě na skoro domácích podnicích. To vše na podvozcích Maranello a za vydatné pomoci našeho bývalého úspěšného závodníka Viktora Wagnera. Ten dělá nejenom mechanika, ale dává Honzovi cenné rady jak se pohybovat v poli závodníků.

O uplynulém víkendu 3.-4. Září v Trebaticích dojel ve třech jízdách na 3. 2. a 3. místě.

V České Lípě 13.-14. Srpna dojel 3. 4. a 3.

A tak se pomalu posunuje celkovým pořadím vzhůru. Momentálně je na 4. místě a to ještě zbývá jeden závod v Dunajské strédě. Ztrácí 10 bodů na třetí místo a 28 na místo 2. Snad se Honzovi podaří v prvním Říjnovém víkendu dosáhnout na celkový bronz. Držíme palce

6. Září 2011 Mistrovství světa - Genk (Belgie)

Terezka Po měsíční pauze bez závodů, se naše sourozenecká dvojice plná síly a odhodlání vydala na 3. závod Mistrovství světa do belgického Genku. Závody začaly podle programu už ve čvrtek a pátek volnýma tréninkama. Zde Tereza i Zdeněk ukazovali, že místní trať dobře znají a i zkušenost týmu Kosmic, který má závody v Genku jako domácí!

V sobotu to ale nebylo už tak dobré jako v pátečních trénincích. V prvním měřeném tréninku v sobotu ráno dopadla nad očekávání skvěle Tereza! Byla na pátem místě, jedno z nejlepších pozic pro start - na vnitřní straně! Zato Zdeněk skončil až na chvostu na 19. místě. Nikdo ale nevěděl proč, byl až tak pomalý.

Finale 1.

Parádní odpich z 5. místa, Tereza nikoho nepustila do vnitřní pravé řady a do první zatáčky přijížděla 3. Jenomže při brzdách se ukázalo, jak spousta pilotů do první zatáčky nebrzdí. Někdo z jezdců naletěl na Terezu. Přes levé zadní kolo vzal s sebou chladič, který celý urval! Závod skončil po pár metrech. Zato Zdeněk se po vnitřní straně vyhnul všemu a šel rovnou na 11.místo. Jenomže pak se objevil už dřívě zmíněný problém, proč byl tak pomalý. Nejenom že ho ostatní piloti začli předjíždět na konci rovinky, ale i uprostřed a i z výjezdu. Byl o půl vtěřiny pomalejší na nejrychlejším kole. Po závodě se skoro vůbec nenašli klapky, což bylo příčínou  všech problémů.

Finale 2.

Tereza využila nepoužité pneumatiky z první jízdy a dojela si pro 9. místo. Kolo po kole se přibližovala ke svým protivníkům a jednom po druhém je předjížděla! Zdeněkse dobře zorientoval v úvodních kolech a chaosu s tím spojený. Ale během závodu se pomalu opět propadal.

Jako by nebylo málo problémů, neděle byla úplně jiná! Teploty se z daleka neblížíly k 30stupňům jako předešlé dny. Naopak, schylovalo se k dešti. Ten tan přišel pár minut před ranín Warm upem. To však byl pro naše jezdce první a zároveň poslední výjezd na mokrých kolech.

Kvalifikace se sice jela na tzv slikách, trať ale suchá rozhodně nebyla. Každý se snažil najít tu správnou stopu, vyhnout se všem vlhkým místů a zajet co nejlepší čas. Trať se s každým ujetým kolem stávala rychlejší a rychlejší. Pořadí se měnilo každou chvíli. Zdeněk ujel o kolo víc než všichni ostatní, ale v tom posledním, nejrychlejším potkal jiného pomalu jedoucího jezdce.Nestačilo to na lepší než 7. Zato před Terezou se v posledním kole někdo vytočil a nezajela dostatečně rychlé kolo.

Finale 3.

Jízda dopadla lip pro změnu pro mladšího ze sourozenců. Ikdyž měl značně namále! Hned v první zatáčce pocítil jezdce za sebou, když jednoho vezl na zádech. Po startu Zdeněk poskočil kupředu, ale tohle ho posunulo trochu zpět. Nakonec dojel na hranici první desítky, 9. Tereze se ve vyrovnaném poli nepodařilo výrazně propracovat kupředu.

Finale 4.

Tady jeli sourozenci těsně za sebou, ale trochu na jiných pozicích než by si přáli. Pole všech jezdců bylo neskutečně vyrovnané i v této jízdě a jelo většinu z 19 kol s malými rozestupy za sebou. Skoro bez jakýchkoliv předjížděcích manévrů.

Celkově patří našim sourozencům Zdeňkovi a Tereze 10. respektive 15. místo po třech odjetých závodních víkendech. A ještě jim další dva víkendy zbývají. Jeden v italském Sarnu přespříští víkend. Tam se jim už určitě vyhnou všechny strasti.

 Ve fotogalerii můžete najít několik fotek ze závodu v Genku i nově přidané fotky z posledního WSK ve Španělsku.

3. Srpna 2011

Tereza se svým bratrem Zdeňkem mají za sebou krušný měsíc. V úplynulých třech týdnech se zúčastníli menšího maratonu ve španělské poušti“. Během prvního týdne se konalo dvoudenní oficiální testování. Druhý týden byl na programu 2.podnik pětidílného Mistrovství světa a týden třetí se konal poslední závod evropské serie WSK. Během všech těchto podniků sedlali své stroje Kosmic / Vortex.

13. a 14. Července, ve středu a čtvrtek se oficiálních testů zúčastnil snad každý, kdo myslel na dobré umístění na Mistrovství Evropy ve třídách KF2 a KF3 a hlavně Mistrovství světa KF1. Někdy však důkladná příprava nezaručí ty pravé výsledky.

2° Mistrovství světa Španělsko

se pozvolna rozjíždělo už ve čtvrtek, ale napilno měli závodnící až od pátku. Během dne šlo hlavně o co nejlepší naladění techniky ve 4 trénincích. Více se to dařilo Tereze, ta všechny přítomné překvapovala jak žena v motosportu dokáže být rychlá!! Stále se umisťovala kolem první trojky. Ano, záleželo taky jak kdo a kdy nasadí novou sadu pneumatik, ale i tak se ukázala rychlost Terezy! Skoro ve všech trénincích byla nejrychlejší z rodiny podvozků OTK – Tonykart a Kosmic.

O to hůř to šlo mladšímu bratrovi. Ten je sice mladší, ale zato o dvě hlavy větší. A to tady na místním “letišti“ jak je trať často přirovnávána není zrovna výhra. A nejenom na dlouhých rovinkách, kde navíc bojujete proti neutichajícímu silnému větru.

V sobotu i v neděli je program skoro stejný. Ráno se začíná Warm upem, pozdějí je kvalifikace, po které následují finále č. 1 a č. 2.

V prvním sobotním Warm upu, zajela právě Tereza třetí nejlepší čas. První a vynikající krok k úspěchu. A i Zdeněk svou rychlou sestru následoval. Byl pouze ob místo. Bohužel v kvalifikaci už svůj čas nevylepšil, ba co hůř, zadřel na cílové čáře, kde teprve začínal své první rychlé kolo. To znamelo konec výsledkové listiny.

Tereza ale opět zazářila 4. nejlepším časem a seřadila se za deVriesem, Albonem, Camponeschim. A první závodní den měla rozjetý na jedničku.

Finále č.1

Tereza dobře odstartovala, nenechala se zastrašit vnější startovní pozicí a v 2. zatáčce už stihla předjet a byla 3. Avšak o zatáčku později se pole rozdivočených pilotů rozhodla né úplně zabrzdit, ale opřít se o ty před sebou. Tereza výrazně ztratila a když zajížděla jeden lepší čas než druhý, na lepší než osmé místo to nestačilo. A to i přes 3.nejlepší čas závodu. Zato Zdeněk zažil menší znovuzrození, když po startu z chvostu pole dojel kousíček za svou sestrou.

2. Finále

se o moc v klidnějším duchu neodehrával. Nick deVries nenastartoval svůj motor na startovním roštu, a tak i přes cizí pomoc se mu podařilo odstartovat z konce pole. Zajížděl o půl vteřiny rychlejší kola než ostatní, a když už dojel výborně jedoucí Terezu na  4. místě, prostě ji to tam poslal, když už měla dávno zatočeno a byla v půlce zatáčky. Nekompromisním manévrem do ní z boku vrazil a vyhnal Terezu mimo trať. V galerii můžete vidět, jak se ji snažil vyhnout další pilot, marně. Foto – Finále 2

Neděle však už byla jiný den, z toho co se nepodařilo v sobotu se oba sourozenci poučili a opět se soustředili na další závodní den. Zdeňkovi se dařilo o trochu víc než den předešlý, ale rychlost mu během ukrutných veder stále chyběla.

V kvalifikaci pro nedělní první závod byla Tereza bez větších problému opět v nejlepší pětce, se ztrátou 0,007 na místo 4. a 0,04 na místo třetí. Zdeněk nenašel chybějící dvě desetiny v prvním a posledním sektoru a byl až 11.

V závodě č.3

se odehrával stejný začátek jako v posledním závodě v sobotu. Nick deVries opět nenastartoval, tentokrát ho už nečekala taková spanilá jízda. Byl o více než půl vtěřiny rychlejší. A když se dohnal na Zdeňka a Terezu jedoucí za sebou, předjel oba naráz na dlouhé rovince, jako kdyby stáli. Zdeněk se ale nechtěl nechat takovým způsobem zesměšnít, a tak se pokusil v jednom z vracáků získat ztracenou pozici zpět. Každý pilot by si svou nově získanou pozici pohlídal, ale Nick ne, a tak se před něho dostal jak Zdeněk tak i Tereza. Jenomže předjíždění na rovince se opakovalo, a tak Zdeněk zopakoval svoje předjetí na brzdy. To nic nezměnilo na tom, že Nick po kole měl několika metrový náskok.

Zdeněk dojel na místě 9. a Tereza na místě 10.

Poslední závod víkendu skončil hned dřív než začal, alespoň pro Terezu. DeVries hned na cílové čáře vytočil z řady, nevšiml si však vedle něho jedoucího Locka, vedle kterého jela ještě Tereza. Všichni tři nedojeli ani do první zatáčky. Viz fotogalerie.

I přes tuto velkou ztrátu dojela Tereza 11. opět se třetím nejrychlejším časem. Zdeněk se dostal díky kolizi na startu nepatrně kupředu a po 15 kolech mu patřila 7.příčka.

Výsledky       Sobota  Kvalifikace       Finále 1.           Finále 2.

Kvalifikace       Finále 3.           Finále 4.

+ průběžné pořadí po 8 odjetých závodech

Ve fotogalerii najdete fotky od itala Benedettiho – SportInPhoto.

A na tomhle odkazu najdete video CIK-FIA o jediné sourozenecké dvojici Tereze a Zdeňkovi.

 

Starší zprávy...